Što se tiče skladištenja skinutih guma, njih treba dobro očistiti te čuvati uspravno ukoliko su bez felgi, a kada su montirane na felge, tada se mogu polagati. U tom slučaju preporučljivo je s vremena na vrijeme rotirati odližene točkove, na način da zadnji točak stavite na vrh i obratno.
Potrebno je provjeriti stanje brisača, odnosno metlica i po potrebi ih zamijeniti. Također, tekućina za brisače treba biti prilagođena zimi, pa izaberite onu koja neće smrznuti barem na minus 20 stepeni. Kako biste izbjegli zaleđene brave i zaptivne gume, premažite ih adekvatnim sredstvima ili glicerinom.
Poznato je da motor vozila idealno radi tek kad postigne optimalnu temperaturu što je teže u zimskim uslovima. Bećirović je savjetovao da motor nakon startanja treba pustiti da kratko radi u praznom hodu (leru), a potom krenuti s vožnjom. Ipak, potrebno je biti oprezan i “blag” s papučicom gasa sve dok se ne dostigne optimalna radna temperatura motora. Savjetuje se provjera remenja, zatezača i crijeva jer sitne pukotine mogu napraviti problem u uslovima niskih temperatura. Osim toga, treba provjeriti ili zamijeniti svjećice, grijače i kablove, a savjetuje se i promjena filtera goriva te kabine.
Posjedovanje zimske opreme do 15. aprila je obavezno
Silma Muminović, stručna saradnica za sigurnost saobraćaja u BIHAMK-u, podsjetila je da je od 15. novembra do 15. aprila na teritoriju BiH zakonski obavezno posjedovanje i korištenje zimske opreme bez obzira na vremenske uslove.
U zimsku opremu pored obavezne opreme u koju spadaju rezervni točak, sigurnosni trokut, oprema za pružanje prve pomoći, rezervne sijalice i osigurači, reflektirajući prsluk, uže ili poluga za vuču, podrazumijevaju se zimske gume na svim točkovima s dubinom gazećeg sloja minimalno 4 mm ili ljetne gume dubine gazećeg sloja od 4 mm s odgovarajućim lancima koji se postavljaju na pogonske točkove u slučaju zimskih uslova. Za teretna vozila i autobuse je potrebno imati još i lopatu te vreću pijeska.
Ona je također istakla važnost pripreme vozila za zimsku sezonu, kao i pripreme prije putovanja.
“Informišite se o vremenskim uslovima i prohodnosti cesta, provjerite da li imate zimsku opremu, napunite rezervoar gorivom jer nikad ne znate koliko ćete čekati u koloni ili u zastoju saobraćaja. Pobrinite se da stakla i retrovizori budu čisti, a uz ostalu opremu nosite strugač leda i tečnost za odleđivanje brava”, savjetovala je Muminović.
U zimskim uslovima je pojačana opreznost izuzetno važna zbog mogućnosti poledice, a kretanje smanjenom brzinom se preporučuje u područjima sa šumom, u pustim područjima poput visoravni, prilikom prolaska zasjencima, usjecima, neravnim cetama, na mostovima, vijaduktima i ispod njih.
Pravila upravljanja vozilom u zimskim uslovima i na poledici
Iz BIHAMK-a su izdvojili nekoliko savjeta kada je riječ o vožnji tokom zimskih dana. U slučaju poledice je najbolje nježno okretati upravljač i koristiti nožne papučice, ali nikada istovremeno. Ukoliko vozač osjeti da više nema kontrolu nad vozilom, on treba pritisnuti kvačilo, pustiti papučicu gasa i potom pokušati lagano okrenuti upravljač s namjerom okretanja vozila u željenom smjeru. Korištenje kočnice na zaleđenoj cesti se ne preporučuje osim u uslovima kada se vozilo ne može usporiti ubacivanjem u niži stepen prenosa što je gotovo jednako kočenju. Također, promjenu stepena prijenosa je najbolje vršiti s međugasom.
Ako dođe do blokiranja točkova, to će onemogućiti upravljanje vozilom. Dođe li do zanošenja vozila, potrebno je skloniti nogu s kočnice te blagim okretanjem upravljača i oduzimanjem gasa pokušati vratiti vozilo na putanju, a u konačnici blago kočiti. U slučaju da se prepreka ne može izbjeći, najbolje rješenje je sklanjanje s ceste. Pravilna pozicija za upravljačem je izuzetno važna jer se ponašanje prednjeg dijela vozila osjeti preko ruku na upravljaču, a stražnjeg preko leđa naslonjenih na naslonjač sjedišta. Važno je i da odjeća ne sprečava vozača da ispravno i pravovremeno manevriše upravljačem.
Veliki neprijatelj svakom vozaču na poledici su loši amortizeri i loše podešene kočnice, upozorili su iz BIHAMK-a.