Ovogodišnja predizborna kampanja protekla je relativno mirno, ali su evidentirani primjeri antikampanje, govora mržnje i nacionalističkih poruka, pokazuje monitoring kampanje za opšte izbore u BiH, koji je realizovao tim Asocijacije Alumni centra za interdisciplinarne postdiplomske studije /ACIPS/.
Asocijacija alumni centra za interdisciplinarne postdiplomske studije (ACIPS) danas je na press konferenciji u Sarajevu predstavila rezultate jednomjesečnog monitoringa predizborne kampanje za Opšte izbore u BiH koji pokazuju da kandidati i politički subjekti veliki dio svoje kampanje baziraju na blaćenju ostalih političkih subjekata, odnosno da svoju kampanju grade na antikampanji drugih kandidata.
Rezultate su predstavili članovi istraživačkog tima ACIPS-a: Erol Mujanović, Lajla Zaimović Kurtović i Medina Mujić koji su istakli da su u obradi podataka uočili da je korišten govor mržnje, kao i da je bilo nacionalističkih poruka, te da su većinom političke partije svoje glasačke poene nastojale da prikupe govoreći protiv drugih političkih partija, bez da nude konkretna rješenja .
U okviru projketa Monitoring predizborne kampanje za Opšte izbore u BiH 2014. pratili su devet tematskih oblasti, 13 stranaka i deset predsjedničkih kandidata. Njihove izjave pratili su putem medija i to šest printanih, šest TV stanica, tri internet portala i dvije novinske agencije.
Ukupan broj obrađenih izjava za 13 stranaka u periodu od 12. septembra do 7. oktobra je 1.230, a izjave su podijeljene na relevantne i nerelevantne, a unutar relevatnih izjava na konkretne i nekonkretne.
Kako je istaknuto, stranke su najviše pažnje posvetile ekonomskim temema. Od ukupno 1.230 izjava 179 je posvećeno ekonomiji i održivom razvoju, 81 tržištu rada i zapošljavanju, a najmanje izjava je bilo u oblasti evropskih integracija, svega 41. Što se tiče predsjedničkih kandidata oni su imali 526 izjava – 55, odnosno 11 posto izjava je dato u oblasti ustavnih promjena, 44 u oblasti ekonomije i odžrovg razvoja, a tema koja bila najmanje zastupljena je socijalna i zdravstvena politika.
Treba napomenuti da određene političke partije imaju znatno više medijskih nastupa u odnosu na druge i samim tim je logično da će od većeg broja izjava biti više i konkretnih i obratno.
Od deset kandidata za Predsjedništvo BiH ukupno je obrađeno 526 izjava, a od tog broja 227 su identificirane kao relevantne.