Štrajk pilota Air Francea je u ponedjeljak ušao u drugu sedmicu i dalje s velikom mobilizacijom pilota, šest aviona od deset je blokirano na zemlji i nikakvog izlaska iz krize nema na pomolu i pored poziva vlade na “kompromis”.
Glavni sindikat pilota SNPL AF Alpa saopćio je u subotu, nakon razgovora sa svojim članovima, nastavak štrajka do 26. septembra, ne isključivši njegov nastavak ako i dalje bude postojala “situacija za blokadu”.
Sukob u Air Franceu je najduži od društvenog pokreta 1998. godine, koji je trajao deset dana.
U središtu sukoba je plan direkcije da se napravi filijala niskih cijena Transavia, za koju se piloti plaše da će pokrenuti “socijalni damping” i “delokalizaciju” na štetu njihovih radnih mjesta.
Air France planira osigurati u ponedjeljak 41 posto svojih letova u prosjeku, u stopi u štrajku od 65 posto, stabilnoj u poređenju s vikendom i gotovo nepromijenjenoj od početka sukoba.
Neki aerodromi su više pogođeni, kao Bordeaux (na jugozapadu) koji predviđa 68 posto otkaza i Lille (na sjeveru), gdje neće biti osiguran nijedan let.
Francuska vlada je posljednjih dana povećala broj poziva na okončanje sukoba. “Jasno je da danas moramo nastaviti rad”, insistirao je u ponedjeljak državni tajnik za odnose s parlamentom Jean-Marie Le Guen na radiju Europe 1.
Njegov kolega zadužen za saobraćaj Alain Vidalies, pozvao je dan prije na “kompromis” između direkcije i sindikata. Od prošle sedmice, premijer Manuel Valls je uzalud pozivao pilote da “okončaju” štrajk, i rekao je da “nema kompromisa”.
Moramo imati pozitivan pristup u ovoj situaciji. Ako ne, sudbina kompanije može biti dovedena u pitanje – upozorio je Vidalies, podsjetivši da je Air France, kao i druge historijske zračne kompanije suočen sa živom konkurencijom niskih cijena i da je “finansijski krhak”.