Nakon što je 25-godišnji Sanjin Sejfić, prošavši kroz crveno svjetlo vozilom Golf VI brzinom 100 kilometara na sat, usmrtio pješakinje Editu Malkoč (21) iz Bosanske Krupe i Selmu Agić (20) iz Bugojna, građani Sarajeva su se sinoć okupili na ulicama zahtijevajući ostavke u nadležnim policijskim organima te strožije kazne za vozače.
Tragična smrt dvije djevojke samo je jedna u nizu stravičnih saobraćajnih nesreća koje se svakodnevno dešavaju na bh. cestama. O koliko ozbiljnom problemu za državu se radi dovoljno govore statistike koje na mjesečnom nivou prikupljaju policijski službenici.
Saobraćajne nesreće na godišnjem niovu u BiH odnose stotine života, a jedna od najugroženijih kategorija učesnika u saobraćaju, upravo su oni najbrojniji – pješaci.
Prema podacima Federalne uprave policije (FUP) i Ministarstva unutrašnjih poslova (MUP) RS-a vozači u BiH u 2015. godini udarili su preko 1.300 pješaka, a približna brojka dobiva se i iz podataka za 2014. godinu.
U Federaciji BiH (FBiH) tokom 2015. godine poginula su 42 pješaka, a povrijeđeno ih je 933. Kada je riječ o RS-u, na cestama ovog entiteta poginula su 34 pješaka,teže povrijeđenih je bilo 125, a lakše povrijeđenih 243.
Statistike policijskih organa pokazuju da su greške pješaka zapravo rijetke, te da su najčešće krivi vozači. MUP RS-a navodi da je od 402 slučajeva udaranja pješaka, do greške pješaka došlo u svega 48 slučajeva.
Bh. ceste sve su nesigurnije za sve učesnike u saobraćaju, a o tome svjedoče i podaci sa početka 2016. godine. Naime, u prva tri mjeseca na području FBiH je zabilježeno povećanje ukupnog broja saobraćajnih nesreća i to za 1,8 posto, te povećanje broja poginulih osoba za 3,7 posto.
Najčešći razlozi saobraćajnih nesreća su radnje vozilom u saobraćaju, neprilagođena brzina i nepoštivanje prvenstva prolaza.
U nedavnom intervju za Fokus.ba ministar prometa i komunikacija BiH Ismir Jusko rekao je da vjeruje kako znatno veće propisane kazne na bh. cestama mogu dovesti do smanjenja smrtnih slučajeva.- piše fokus.