Saturday, 23. November 2024.
Unsko-sanski kanton -4° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

14. Juna. 2014. Biznis, Izdvojeno
Bh. ekonomija: U budžet će se sliti milioni maraka tokom Mundijala

Ove sedmice je počelo Svjetsko prvenstvo u fudbalu u Brazilu na kojem prvi put u historiji učestvuje i reprezentacija Bosne i Hercegovine koja se takmiči u grupi F zajedno sa Argentinom, Nigerijom i Iranom. Iako su fudbaleri bh. selekcije već sada građane BiH učinili sretnima i ponosnim, bez obzira na konačni rezultat na Mundijalu, stručnjaci tvrde da će oni svojim učestvovanjem doprinijeti da bh. ekonomija osigura milione maraka.

Tako je, naprimjer, prema posljednjim podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, Svjetsko prvenstvo u Brazilu uticalo na vrlo primjetan rast prodaje televizijskih uređaja u BiH za oko 30 posto u prvih pet mjeseci ove godine u odnosu na isti period prošle godine.

Krhka bh. ekonomija

U BiH je Svjetsko prvenstvo izazvalo veću potražnju za najsavremenijim TV uređajima, koji pružaju vrhunske standarde u prenosu slike, što potvrđuje i podatak da je u prvih pet mjeseci 2014. godine u BiH uvezeno ukupno 59.641 televizora, vrijednosti od 27 miliona maraka. Uvezene su sve vrste TV uređaja, plazma, LCD i LED televizori. Prema navodima iz Uprave za indirektno oporezivanje (UIO), u BiH je u ovoj godini uvezeno 13.387 televizora više u odnosu na isti period prošle godine.

Ekonomski analitičar Erol Mujanović izjavio je da nije pretjerano kazati da će se kupovinom televizora, raznih sportskih rekvizita, dresova i uz mnogo više javnih izlazaka u restorane i kafiće, tokom Mundijala, u budžet BiH sliti na milione konvertibilnih maraka koji će bar donekle poboljšati ionako krhku bh. ekonomiju.

“To apsolutno nije pretjerivanje. Poznato je da strast i emocije upravljaju potrošnjom kod građana, pogotovo na našim područjima. Bez obzira na otežanu finansijsku situaciju već su se mnoge osobe i zadužile da bi na kvalitetan način pratile Svjetsko prvenstvo, bilo da se radi o odlasku u Brazil ili o kupovini najmodernijih i skupih televizora, ali i svih drugih proizvoda koji ovaj sportski ugođaj čine ljepšim”, ističe Mujanović.

Pored toga, na hiljade navijača iz BiH je preko turističkih agencija, ili na neki drugi način, otputovalo da posmatra ovu najveću fudbalsku smotru na svijetu čime su direktno pomogli i budžet države. Turistički aranžmani se kreću od 3.700 KM, u šta nisu uključene ulaznica za utakmicu i aerodromska taksa, kao i zdravstveno osiguranje, sve oko 1.000 KM: tako cjelokupan aranžman košta od 4.700 pa do 13.800 KM.

BiH će postati mnogo privlačnija za strane turiste

Mujanović napominje kako će ekonomija u BiH tokom više od mjesec dana, koliko traje Mundijal u Brazilu, osjetiti konkretnu korist ovog sportskog takmičenja. Smatra kako je vrlo značajno da će i BiH kao zemlja biti predstavljena na jedan lijep način što će kasnije privući veći broj stranih turista.

“Plasmanu na svjetsko prvenstvo se po pravilu raduju sve zemlje i njihove Vlade jer je uticaj odlaska na SP na ekonomiju zaista veliki, a euforija i dobro raspoloženje su puno prisutniji nego obično. Također, imidž zemlje je dodatno poboljšan u svijetu što privlaći nove strane turiste iz raznih dijelova svijeta.Prije svega, direktna potrošnja i prihodi od PDV-a će porasti i ojačati i budžete institucija u javnom sektoru”, kazao je Mujanović.

Podcrtava jednu vrlo značajnu činjenicu, a to je kako kaže, da na neki način sport, odnosno fudbaleri, “spašavaju” bh. ekonomiju umjesto političara čija je to primarna zadaća.

“Sport, fudbaleri, ali i svaki drugi spektakl te vrste, značajno doprinose ekonomiji u trenutku kada se dešavaju. U slučaju Bosne i Hercegovine, radi se o indirektnoj pomoći naših fudbalera domaćoj ekonomiji. Daleko smo od bilo koje vrste dugoročnog spasa jer jedno Svjetsko prvenstvo ne mijenja ništa u činjenici da imamo i dalje katastrofalno poslovno okruženje i gotovo pa nemoguće uvjete za poslovanje kompanija”, ističe Mujanović.

Upozorava da bi euforiju tokom Mundijala mogli iskoristiti domaći političari da nesmetano i bez kritičkog stava javnosti ostvare svoje interese.

“Ne treba zaboraviti ni indirektni efekat povećane ‘uspavanosti’ mase koja će cijeli ovaj mjesec biti fokusirana na fudbal, više nego inače. Praksa pokazuje da je političarima u takvoj situaciji još lakše sprovesti određene aktivnosti, jer je pažnja sa stvarnih prioriteta usmjerena na potpuno druge stvari”, napominje Mujanović.

Naglasio je kako se treba radovati svakoj pobjedi BiH, ali i “vršiti pritisak” na domaće vlasti da stvaraju bolje ekonomske uslove u zemlji i privlače strane investicije.

ZADNJE VIJESTI IZ Biznis Izdvojeno

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision