Članovi Predsjedništva BiH Željko Komšić, Milorad Dodik i Šefik Džaferović danas će u društvu Aleksandra Vučića i Recepa Tayyipa Erdogana u poslijepodnevnim satima položiti kamen temeljac u Sremskoj Rači za izgradnju autoputa Beograd – Sarajevo.
Naša država nije uradila ništa po pitanju ovog autoputa na bh. teritoriji, uprkos zelenom svjetlu iz Turske da finansijski podrži ovaj veliki projekt.
Nije započet proces osiguranja potrebne dokumentacije, eksproprijacije zemljišta, trasa puta je izazivala brojne svađe i trzavice, a o polaganju kamena temeljca, pripremnim radovima i početku gradnje niko i ne razmišlja. Sve je to na dugom štapu, baš kao i stav kolektivnih šefova naše zemlje.
“Ništa nije urađeno, živa je sramota ići tamo”, poručio je Dodik uoči polaska.
No, zato će tročlano Predsjedništvo BiH u Sremskoj Rači aplaudirati, popiti piće i s osmijehom se diviti infrastrukturnom zamahu susjedne Republike Srbije. Sve će to nadzirati, finansirati i “aminovati” lider Turske Recep Tayyip Erdogan.
A šta za to vrijeme planira Srbija?
U Srbiji će početak radova na autoputu Beograd – Sarajevo biti ozvaničen 10 mjeseci od potpisivanja komercijalnog ugovora za izradu planova detaljne regulacije, projektovanje i izgradnju dionica saobraćajnice u koju će biti uloženo 250 miliona eura.Prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, ovaj autoput gradit će se u dva pravca Bijeljina – Sremska Rača (granica s BiH) – Kuzmin dužine oko 18 kilometara i Požega – Kotroman (granica sa BiH) dužine oko 60 kilometara.
Za pripremu planske, projektne i tehničke dokumentacije i izvođenje radova na dionici Sremska Rača – Kuzmin predviđeno je 225 miliona eura, a za dionicu Požega – Kotroman 25 miliona eura. Projekt će se finansirati iz kredita turske Exim banke i budžeta Srbije.
Pripremni radovi na izgradnji mosta na Savi u Sremskoj Rači, na dionici autoputa Kuzmin – Sremska Rača, počeli su krajem augusta. Dionica je projektovana kao klasičan autoputni profil sa dvije vozne i jednom zaustavnom trakom za svaki smjer vožnje i srednjim razdjelnim pojasom, za brzinu od 130 kilometara na sat.
Dionica autoputa od Kuzmina do Sremske Rače projektuje se kao dio budućeg autoputnog pravca prema Bijeljini.
Glavni objekt na trasi autoputa je most preko rijeke Save kod Sremske Rače dužine oko 1,3 kilometra. Pored mosta predviđena je i izgradnja graničnog prijelaza.
Dionica autoputa Požega – Užice – Kotroman (granica s BiH) s Koridorom 11 povezuje se u Požegi, a od Požege preko Moravskog koridora se povezuje u Pojatama s Koridorom 10.