BMW je prvi put predvodio evropsko tržište električnih vozila na baterije (BEV), pobijedivši američkog proizvođača automobila Teslu, prema kompaniji za istraživanje tržišta JATO Dynamics.
Ilustracija (Foto: Pixabay)
Njemački auto div prodao je 14,87 hiljada BEV automobila u julu, oko 300 više od Tesle, prenosi SEEbiz.
Podaci su naglasili uspjeh tradicionalnih proizvođača automobila na tržištu nakon što su zaostali za proizvođačima čistih električnih vozila, vođeni vladinom politikom i tantijemama marke, prenosi SEEbiz.
“Nedostatak jasnoće oko podsticaja za – i budućnosti – EV-a i dalje predstavlja prepreku potrošačima koji razmišljaju o EV-u. Ti faktori, uz nisku rezidualnu vrijednost EV-a, doprinijeli su padu zabilježenom u julu”, rekao je Global Analitičar u JATO Dynamicsu, Felipe Munoz, govoreći o padu ukupne prodaje električnih vozila.
Tesla, najvrijedniji proizvođač automobila na svijetu, i dalje je dominantan igrač, ali tradicionalni proizvođači automobila kao što su BMW i Volvo jačaju zbog neizvjesnosti oko subvencija i podsticaja za električna vozila.
Polarizirajuća ličnost izvršnog direktora Elona Muska takođe je uticala na raspoloženje prema Tesli, prema nekim izvještajima.
BMW je prošlog mjeseca izvijestio o skoku prodaje od 35 odsto u odnosu na prethodnu godinu, dok je Tesla zabilježila pad registracija 16 odsto, stoji u izvještaju.
Oko 139,3 hiljade novih električnih automobila registrovano je prošli mjesec, što je pad od šest odsto u odnosu na jul prošle godine, prema izvještaju, što je dodalo da je tržišni udio električnih vozila pao na 13,5 odsto sa 14,6 odsto godinu ranije.