Premijerka Željka Cvijanović izjavila je da je uslovljavanje predsjedavajućeg Predsjedništva BiH i lidera SDA Bakira Izetbegovića potpisivanja Pisma namjere sa MMF-om, zahtijevom da Srpska prihvati Mehanizam koordinacije, još jedna ucjena, jer još uvijek nema nikakvog dogovora oko Mehanizma koordinacije. Ona je rekla da Republika Srpska neće prihvatiti da se u BiH odlučuje bez konsenzusa.
Istakla je da će Vlada Republike Srpske, najvjerovatnije danas, poslati pismo MMF-u sa izvinjenjem zbog kašnjenja potpisivanja Pisma namjere za koje, kaže, Srpska nije kriva, već političko Sarajevo. Predsjednica Vlade rekla je i da Srpskoj pripada nadležnost za saobraćaj i infrastrukturu što u BiH mora biti uvaženo, te da su pogrešne procedure i način na koji se pristupilo donošenju Okvirne strategije saobraćaja BiH. “To je još jedan bezobrazluk koji dolazi iz Sarajeva. Naš dogovor je bio da dvije entitetske strategije saobraćaja budu uklopljene u okvir koji će biti strategija saobraćaja BiH”, rekla je Cvijanovićeva novinarima u Banjaluci. Ona je istakla da nema imaginarnih rokova za usvajanje strategija. “Veoma bitno je i kako su prezentovani prioriteti transporta i saobraćaja za BiH u ovoj strategiji. To je urađeno na način što su svi zastupljeni projekti iz Federacije BiH /FBiH/, a da nema strateškog i važnog projekta za Republiku Srpsku”, dodala je Cvijanovićeva. Ona je naglasila da Ministarstvo transporta i kominikacija BiH nije nadležno da Srpskoj utvrđuje prioritete. “Kada smo im ponudili naše prioritete i izradili našu strategiju za saobraćaj, usvojili su strategiju na nivou BiH u kojoj nema naših prioriteta. Mislim da gubimo vrijeme sa Sarajevom, jer je nemoguće da se mjesecima dogovaramo o nekoj temi i utrđujemo planove, a onda to neko drugačije okrene”, zaključila je Cvijanovićeva. Savjet ministara BiH usvojio je prošle sedmice Okvirnu strategiju saobraćaja BiH za period 2016-2030. godine, čime se, kako je obrazloženo, BiH omogućava finansijska podrška EU i međunarodnih finansijskih institucija za infrastrukturne projekte. Iz Savjeta ministara BiH je saopšteno da se Okvirna strategija transporta zasniva se na sektorskim strateškim dokumentima entiteta i Brčko distrikta, koji su ranije usvojeni.