Tunel Prvi mart i dionica Lučani, duga 6 kilometara na autoputu A1, svečano će biti otvorena danas. Auto-cesta A1 trebala bi biti dužine više od 102 kilometra, uključujući skoro 10 kilometara dvo-cijevnih tunela. Ovo je do sad najveći infrastrukturni objekat u BiH i povezat će Sarajevo i Zenicu modernom auto-cestom.
Tunel Prvi mart, dužine skoro tri kilometra, povezat će Sarajevo i Zenicu modernom autocestom, što će u konačnici doprinijeti snažnijem i bržem ekonomskom razvoju ovog dijela Bosne i Hercegovine.
“Tunel Prvi mart je uspjeh bh. građevinarstva. Naši građani zaslužuju moderan, lijep, ali prije svega siguran tunel. Ova saobraćajnica nas podsjeća da je sve moguće kada radimo složno”, kazao je za Federalnu novinsku agenciju direktor Javnog preduzeća “Autoceste FBiH” Ensad Karić.
Naglasio je da su jedan od najzahtjevnijih objekata na Koridoru Vc izgradile bosanskohercegovačke firme.
Tunel Prvi mart (Vijenac) dosad je najveći infrastrukturni objekat u Bosni i Hercegovini. Ukupna dužina tunela je veća od 2.900 m, zavisno od cijevi, dok dužina obje tunelske cijevi iznosi 5.680 m. Vrijednost projekta je procijenjena na 62 miliona eura.
S obzirom da je tunel dio panevropskog koridora Vc i standardi po kojima se radilo su u skladu sa evropskim normama, tj. u potpunosti se poštuje evropska direktiva o sigurnosti u tunelima.
Na svakih 250 m se nalazi veza između dvije tunelske cijevi, kao pješačka – evakuaciona veza, dok se na svakih 1.000 m nalaze prolazi (ukupno dva) za pristup vozilima.
Tunel je opremljen svim sigurnosnim sistemima: promjenljivom signalizacijom, vatrodojavom, hidrantskom mrežom, radio, mobilnom i internet vezom, video nadzorom, a upravljanje će se vršiti 24 sata dnevno, 365 dana u godini iz Centra za održavanje i kontrolu prometa (COKP) Drivuša.
Novih šest kilometara moderne autoceste olakšava i skraćuje putnu komunikaciju između Sarajeva i Zenice.
Za korisnike autoceste dionica će u punom profilu biti otvorena za promet u utorak od 05.00 sati.