Točenje alkohola, a prvenstveno piva na stadionima u Evropi i svijetu još uvijek nije usaglašeno.
Englezi koji su zbog problema sa huliganstvom još prije nešto manje od 30 godina zabranili točenje alkohola na stadionima, mogli bi napraviti nagli zaokret.
Naime, prema inicijativi Ipswich Towna koja je potekla sredinom prošle godine, a koja je dobila podršku velike većine klubova dva najjača fudbalska ranga u Engleskoj, moglo bi se desiti da i u skorije vrijeme na engleskim stadionima ponovo poteče piva.
Englezi žele povratak piva na stadione
Englezi smatraju da je njihov kompletno društvo mnogo napredovalo u odnosu na crne godine huliganizma u periodu između 1970. i 1980. godine, te da je vrijeme da se pivo vrati na engleske stadione. Ovaj potez bi vjerovatno najviše s finansijskog aspekta odgovarao ekipi Evertona, s obzirom da je tajlandska pivara Chang glavni sponzor kluba sa Goodison Parka.
Za razliku od engleskih stadiona, na njemačkim je točenje piva tradicija već dugi niz godina. Ipak, Nijemce, i njihovu tradiciju i odnos prema pivu teško je porediti sa Englezima.
U godinama dok je engleski fudbal krizirao zbog huliganizma, u kojem je priličan utjecaj imao alkohol, njemački fudbal je živio upravo od piva, a nije mali broj njemačkih klubova kojima su pivare tokom godina postojanja bili glavni sponzori. Točenje alkohola na stadiona u Engleskoj je zabranjeno od 1985., dok je ono u Njemačkoj otkako postoji Bundesliga dio fudbalske tradicije uz “bratwurst”.
Koliko količina popijenog piva tokom mečeva u Bundesligi utiče na klupski budžet možda najbolje govori Schalkeov primjer. Interesantno je recimo da 60.000 gledalaca na Veltins-Areni (Veltins je takođe njemačko pivo op.a) popije oko 30.000 litara pive, što je otprilike jedno pivo po gledaocu. Kada se ova cifra pomnoži sa četiri eura, uz gotovo 30ak utakmica godišnje, računica je jasna – 3.600.000 eura.
Svaki klub u Njemačkoj, odnosno njegovi navijači identifikuju s određenom vrstom piva, naravno s onim koji finansijski potpomaže klub. Nijemci, kao ljubitelji piva uglavnom uživaju u njemu, a tradicija i kultura bitno je drugačija u odnosu na razuzdane Engleze pod dejstvom alkohola.
Baš kao i u Engleskoj alkohol je zabranjen i na stadionima u Škotskoj, a Škoti su zabranu uveli čak pet godina prije Engleza 1980. nakon velikih nerada na utakmicama Kupa Škotske.
I UEFA i FIFA vole pare, ali imaju različite stavove!
UEFA i FIFA vole itekako ubirati novac od svojih sponzora, a dio njih svakako stiže i od reklama pojedinih pivara koje su zvanični sponzori pojedinih takmičenja po okriljem pomenutih organizacija.
Tako je već duži niz godina holandski Heineken, sponzor najelitnijeg fudbalskog takmičenja u Evropi, Lige šampiona, a prije njega je to takođe bio Amstel. Ipak, uprkos toj činjenici točenje alkohola na mečevima Lige prvaka strogo je zabranjeno. S druge strane interesantno je da je Budweiser, jedan od glavnih sponzora FIFA-inog Svjetskog prvenstva uspio nametnuti svoja pravila.
Naime, u Brazilu je vladala zabrana točenja alkohola na stadiona, ali su brazilske vlasti tokom Mundijala ukinule zabranu, naravno kako bi FIFA-inom sponzoru bila omogućena nesmetana prodaja svojih proizvoda. Odmah po završteku Svjetskog prvenstva, odluka o zabrani točenja alkohola na brazilskim stadionima vraćena je na snagu.
Kada se radi o bosanskohercegovačkim stadionima, točenje alkohola je zabranjeno prema odbredbama Pravilnika o bezbijednosti N/FSBiH, pa je tako Sloboda iz Tuzle kažnjena novčanom kaznom od 2.000 KM zbog točenja piva na stadionu tokom ove sezone.