Saturday, 23. November 2024.
Unsko-sanski kanton 0° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

17. Septembra. 2024. Zanimljivosti
Generacija Z internet pretražuje na potpuno drugačiji način

Kada želite da saznate nešto o stvarima koje vas zanimaju, bilo da se radi o nekom telefonskom broju ili nekoj istorijskoj činjenici, prva stvar koju ćete uraditi jesta da se obratite Google-u.

I tako već više od dvije decenije. Google je dominantan internet pretraživač s daleko najvećim učešćem na tržištu, ali u posljednje vrijeme situacija se prilično mijenja, barem što se tiče mladih, odnosno generacije Z.

“Mlađe generacije pretražuju, oni ne guglaju”, objasnio je analitičar Bernstajna Mark Šmulik, a prenosi NY Post.

Umjesto, Google-a, oni se sve više okreću društvenim mrežama na kojima pretražuju pojmove o stvarima koje ih zanimaju. Umjesto na Google-u, preporuke i recenzije restorana traže na TikToku, proizvode za kupovinu traže na Amazonu, a umjesto najpopularnijeg onlajn pretraživača, informacije za pisanje domaćeg rada i drugih školskih zadataka dobijaju od vještačke inteligencije i ChatGPT-a.

Često čak koriste vještačku inteligenciju da im napiše kompletne radove i riješi zadatke, na šta već neko vrijeme upozoravaju nastavnici u školama i fakultetima.

Kako je pokazalo istraživanje sprovedeno u aprilu ove godine na više od deset hiljads osoba u SAD-u, a koje su sproveli Forbes Advisor i Talker Research, čak 45 odsto mladih generacije Z prije će pri pretraživanju koristiti pretraživače na društvenim mrežama, umjesto Google-a. Slično je i za 35 odsto milenijalaca, 20 odsto generacije X i manje od 10 odsto tzv. boomera.

Različiti su razlozi za to, ali jedan od najvažnijih je što mladi više vjeruju kreatorima na TikToku i drugim mrežama jer smatraju da oni prikazuju autentičan, vjerodostojan i nepristrasan sadržaj. Jedan od komentara je da se na tim platformama može videti kako se neko zaista osjeća u nekom restoranu, dok recenzije na specijalizovanim stranicama i Google mapama mogu biti pune lažnog sadržaja.

Osim kao alat pretraživanja, mladima danas društvene mreže koriste i kao primarni kanal za praćenje vijesti, sporta, muzike, kulture i slično. Oni sve manje koriste tradicionalne medije, odnosno ne informšu se toliko preko poznatih portala, TV-a, radija i slično, već su im u prvom planu influenseri i informacije koje oni objavljuju, prenosi portal Zimo.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision