Saturday, 23. November 2024.
Unsko-sanski kanton 0° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

4. Juna. 2024. Zanimljivosti
Holanđani plaćaju Koka Kolu mnogo više od Njemaca

U Evropskoj uniji ne postoji jedinstveno tržište, pa tako Holanđani plaćaju 70 odsto više od Njemaca za flašu koka-kole, piše briselski Politiko.

Holandska ministarka ekonomije Miki Adrijansens smatra da su holandski kupci oštećeni, kao i da Holanđani plaćaju više i za nutelu i sladoled. Ona je istakla da je koka-kola skuplja za jedan euro u Holandiji nego u Njemačkoj i ocijenila da je to puno.

Prošlogodišnje istraživanje holandskog ministarstva ekonomije pokazalo je da flaša koka-kole od 1 litra košta 1,08 eura u Njemačkoj i 1,83 eura u Holandiji, tegla Nutele košta 2,79 eura za njemačke kupce i 3,02 eura za Holanđane, dok je kutija sladoleda Magnum koštala 3,73 eura u Njemačkoj i 5,22 eura u Holandiji.

Slično je primijetio i češki premijer Petr Fijala koji je na društvenoj mreži Iks napisao da je, na primjer, Nutela od 750 grama 4,58 eura u Njemačkoj, dok je Nutela od 600 grama u češkoj – 6,87 eura.

-Iz perspektive potrošača, ovo ne bi trebalo da se dešava na jedinstvenom tržištu. Naši članovi su veoma zabrinuti zbog cijena hrane, posebno u vremenima krize troškova života-rekla je Vanesa Tarner iz evropske potrošačke organizacije BEUC.

Kako prenosi Politiko, pretpostavlja se da ne može da postoji jedinstveno tržište za hranu kada postoje velike razlike u prihodima širom EU – Bugari, Slovaci i Rumuni imaju jedva trećinu prosječnog raspoloživog prihoda od onih u bogatom Luksemburgu.

Proizvodi se često prodaju po nižoj cijeni u siromašnijim zemljama, a donedavno su i te zemlje dobijale manje – manja pakovanja ili lošiji kvalitet, što je problem na koji su se zemlje Centralne Evrope oštro žalile u posljednjoj deceniji.

Borba za hranu se sada prebacuje na jedinstveno tržište hrane koja se prodaje na veleprodajnom nivou, ili, kako proizvođači namjeravaju, da proizvodi koji se prodaju u jednoj zemlji ostanu u toj zemlji. Njihov cilj može biti da spriječe prodavce prehrambenih proizvoda da kupuju proizvode tamo gdje je jeftinije da ih preprodaju u bogatijim zemljama, gdje bi brendovi mogli da naplate više za njih.

Adrijansens ukazuje na to da su holandski supermarketi ograničeni na kupovinu od određenih veletrgovaca i da ne mogu da kupuju od jeftinijih dobavljača u Njemačkoj. Holandska ministarka ekonomije rekla je da želi da ode dalje sa „zabranom diskriminacije u EU“ za međusobnu trgovinu koja bi se pozabavila takvim teritorijalnim ograničenjima u snabdijevanju. Adrijansen je dobila podršku osam drugih zemalja na prošlonedjeljnom sastanku za nova pravila koja sprječavaju trgovce i prodavce da spriječe supermarkete da nabavljaju robu tamo gdje je najjeftinija.

Evropsko udruženje brendova kaže da cijene nisu jednostavne i odražavaju lokalna pravila i troškove za pakovanje, transport i poreze, a ističu da su trgovci na malo zaduženi za određivanje cijene koju potrošači plaćaju i uživanje u tržišnoj moći koja im omogućava da nekim kupcima naplaćuju više.

-Različita pravila i dalje postoje u zemljama koje treba procijeniti, kao i različite ekonomske situacije, uključujući kupovnu moć potrošača- navodi se u saopštenju.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision