Na pitanje članova Odbora koja je alternativa monetizaciji, ministar je ustvrdio da ona postoji, ali da i košta. Radi refinanciranja dugova Vlada bi u tom slučaju, uz ostale mjere, morala dići cijenu goriva za 40 lipa, ustvrdio je.
Izvijestio je i da će se neobvezujuće ponude za 40-godišnju koncesiju nad autocestama pregledati 10. januara, nakon čega počinje četveromjesečni pregovarački postupak s ponuđačima. Izbor najboljeg ponuđača može se očekivati tokom maja ili juna iduće godine nakon predaje obvezujućih ponuda. Pri njegovu odabiru, istaknuo je, jedini će uvjet biti cijena, a očekuje se da će se za monetizaciju HAC-a i ARZ-a dobiti oko 23 milijarde kuna. S tim novcem, istaknuo je, pokrila bi se većina duga autocesta, smanjio bi se neto inozemni dug, a javni bi se dug, prvi put u povijesti, smanjio za 7%.
Većina investicija u autoceste financirana je dugom. Dakle 93% ukupnih investicija, rekao je Hajdaš Dončić te dodao da HAC-u i ARZ-u nedostaje 25,5 milijardi kuna godišnje da servisira svoje obveze, i zato je monetizacija nužna.