Nedjelja, Januar 14, 2018
Unsko-sanski kanton -3° C Clear
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London
Bosna i Hercegovina
IDEEA: Bh. pasoš može biti 50% jeftiniji izmjenom pravnog okvira
14. Januar. 2018.Izvor vijesti: bhrt.ba

Izmjenom pravnog okvira, izdavanje putne isprave Bosne i Hercegovine građanima moglo bi biti 50% jeftinije, rekao je direktor Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) Arif Nanić osvrćući se na tzv. “pasošku krizu” u našoj zemlji.

Nanić je to rekao u razgovoru za novinsku agenciju Fena.

Podsjetio je da se u bh. javnosti u posljednje dvije godine rad Agencije najviše vezivao za neuspješno realizovanje raspisanih tendera za nabavku pasoških knjižica ili takozvanu, kako je rekao, “pasošku krizu” koja je bila u martu 2017. godine.

“Prevazišli smo taj problem i nastojimo da Agencija svoje nadležnosti blagovremeno izvršava, te da se opet ne ponovi nešto slično. Upravo iz tih razloga potrebno je naglasiti važnost nesmetanog funkcioniranja Agencije u interesu svih građana Bosne i Hercegovine”, istakao je Nanić.

U avgustu 2017. godine raspisan je tender za nabavku pasoških knjižica od 1. aprila 2018. godine i on se još provodi, a zbog ovih problema, vodeći se pozitivnim praksama i primjerima iz zemalja u regionu, Agencija, putem resornog ministarstva, radi u cilju stvaranja drugačijih pravnih okvira.

“Takav pravni okvir na drugačiji način bi regulirao ovu materiju, kako Bosna i Hercegovina ne bi i u budućnosti bila ‘talac’ različitih lobističkih skupina, čiji jedini cilj je izvlačenje novca iz države”, podvukao je direktor IDDEEA-e.

Dodao je da je potrebno svakog dana jačati kapacitete Agencije, pripremati se za konkretno vršenje i izradu putnih isprava, a ne, kako je to sada regulisano, samo personalizaciju odnosno štampanje djelimično već personalizovanog dokumenta.

Procjenjuje se da bi na taj način za 50% bila smanjena cijena putne isprave, te je Nanić izrazio nadu da će odgovorni predstavnici u vlasti podržati ove namjere, jer to u konačnici znači uštede.

Podvukao je i to da u njegovom mandatu nije bilo problema s nedostatkom naljepnica (stikera) za registraciju vozila, brodskih knjižica i tahografskih kartica, te da se proces personalizacije, transport i predaja isprava odvija bez problema.

Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH prošle godine isporučila je 262.295 ličnih karata, 204.724 vozačke dozvole, 469.131 pasoških knjižica, 313.300 registarskih tablica, te značajan broj drugih isprava.

Ove dokumente izdala su nadležna kantonalna i entitetska ministarstava unutrašnjih poslova (MUP) i Javni registar Brčko Distrikta.

Uzimajući sve to u obzir, direktor je ocijenio rad Agencije uspješnim, dodajući da su obavljane sve aktivnosti s posebnim akcentom na personalizaciju i tehničku obradu identifikacionih dokumenata, dokumenta za registraciju vozila, te je vođena evidencija u nadležnosti IDDEEA-e.

Naglasio je i to da je u protekloj godini IDDEEA s Centralnom bankom BiH zaključila ugovor o zakupu bivših prostorija banke u Banjaluci na četiri godine bez naknade, čime će biti ušteđeno 1,4 miliona KM za četiri godine.

Odlukom Savjeta ministara BiH o višegodišnjem kapitalnom ulaganju iz 2010. godine, Agenciji je odobren projekat izgradnje poslovno-proizvodnog objekta vrijednosti 22 miliona KM u cilju rješavanja trajnog smještaja u Banjaluci.

Bivši menadžment započeo je taj projekat, te su izvršene određene aktivnosti (urađen je glavni projekat i urbanističko-tehnička dokumentacija), ali zbog nastalih pravnih i političkih problema u proteklom periodu nije se počelo s izgradnjom objekta, te je građevinska dozvola istekla.

“Odmah smo pokrenuli aktivnosti i procedure za izdavanje nove građevinske dozvole bez naknade što bi se trebalo dogoditi u narednom mjesecu, a očekujemo i da Vijeće ministara uskoro zauzme konačan stav kada je u pitanju trajni smještaj IDDEEA-e u Banjaluci”, pojasnio je Nanić.

Govoreći o planovima za ovu godinu, podsjetio je da je Savjet ministara BiH usvojio njihov program rada, što prethodnih godina nije bio slučaj, a primarni cilj je provođenje aktivnosti koje se odnose na uvođenje elektronskih certifikata, te rješavanje pitanja trajnog smještaja Agencije.

ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
[email protected]
[email protected]
[email protected]
© 2017 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision