Ugovor o izgradnji drugog dijela Zeničke zaobilaznice je tek sada spreman za potpisivanje jer je tek sad osigurano nedostajućih 36 miliona eura i tako je zatvorena finansijska kontrukcija, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.
Iz Autocesta navode da se proteklih dana pojavila informacija u vezi sa navodnom nerealizacijom dalje izgradnje autoceste, te navodno netrošenje 500 miliona KM koji su na računima preduzeća, a koje su navodno spremne za investiranje. “Tokom 2014. godine potpisan je Ugovor o zajmu sa OPEC fondom u iznosu od 60 miliona eura za izgradnju druge dionice Zeničke zaobilaznice. Sve do imenovanja sadašnje Uprave nije se bavilo iznalaženjem preostalog dijela sredstava u iznosu od 36 miliona eura neophodnog za zatvaranje finansijske konstrukcije ovog projekta, što je preduvjet za potpisivanje ugovora o izgradnji. Umjesto toga pokrenuta je tenderska procedura za nabavku radova iako bi potpisivanje ugovora bez pokrića po ishodu tendera u suštini blokiralo rad kompanije. Takav način rada u prethodnom mandatu je stvorio dubiozu u iznosu od 173 miliona KM koju je zatekla nova Uprava JP Autoceste FBiH i koja nastoji da u proteklih pet mjeseci održi solventnost preduzeća. Ideja o zaduženju kod Kuvajtskog fonda čiji su uvjeti nekompatibilni sa već pokrenutom procedurom kod OPEC-a je cijeli projekt potpuno blokiralo”, navode iz JP Autoceste FBiH.
Dodaju da je JP Autoceste FBiH u saradnji sa Vladom FBiH, koja je donijela sve neophodne odluke kako bi se zaista stekli uvjeti za potpisivanje ugovora i pokretanje radova, zatvorilo finansijsku konstrukciju iz sredstava Evropske banke za obnovu i razvoj. Pored svega potpisivanje ugovora za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice bit će ostvareno unutar rokova postavljenih još u 2015. godini, tj. u prvoj polovini maja, a radovi će započeti odmah nakon toga.
Za dionicu Počitelja – Međugorje Ugovor o zajmu u iznosu od 100 miliona eura je potpisan još 2014. godine, ali je projekat u potpunosti završen tek 2015. godine kada je započeo proces eksproprijacije. “Zbog zakonskog vakuuma koji je nastao nakon što je Zakon o eksproprijaciji proglašen neustavnim a Zakon o javnom dobru nije ni donešen realizovano je u 2015. godini svega 30% eksproprijacije. Iako nisu rješeni imovinsko-pravni odnosi pokrenuta je tenderska procedura nabavke radova. Jedino rješenje za pokretanje radova kod Počitelja predstavljalo je donošenje Zakona o eksproprijaciji koji omogućava ulazak u posjed prije razrješenja imovinsko-pravnih odnosa koji je i usvojen 19.04.2016. godine, te donošenje odgovarajuće odluke kojom se rješava pitanje javnog dobra. Preostaje da nadležne institucije u narednih dva do tri mjeseca provedu aktivnosti prema novom zakonu nakon što isti stupi na snagu”, dalje navode u saopćenju.
Zaključuju da je JP Autoceste FBiH je u prethodnom periodu uspješno obavilo sve aktivnosti koje su potrebne kako bi se nastavilo sa daljom izgradnjom autoceste na Koridoru 5C, tačnije osigurana su u rekordnom roku nedostajuća sredstva za izgradnju drugog dijela Zeničke zaobilaznice, završena je zakonska reforma te su donešene potrebne odluke kako bi se krenulo i sa radovima na jugu. “Ističemo da smo spremni primiti konstruktivne kritike, svjesni slobode javnog iznošenja mišljenja i komentarisanja, uz opasku da je izgradnja autoceste na Koridoru 5C infrastrukturni projekat ključ spasa za BiH i da priprema i realizacija projekata traje duže od jednog mandata”, zaključeno je u saopćenju Autocesta FBiH.