Tirana je prije Covida-19 bila aerodromčić. Godine 2005. Tirana je imala tek 785.000 putnika, 2010. imala ih je 1,5 miliona, 2015. niti dva miliona.
Godine 2019. Tirana je još bila iza Zagreba. Te godine Zagreb je imao 3.435.531 putnika, a Tirana 3.338.147 putnika, skoro 100.000 manje, piše avioportal Zamaaero.
I onda je došao Covid-19 i Tirana je odjurila u nebesa. Tokom pandemije, Tirana je bila broj 1 aerodrom Evrope po obnovi prometa iz 2019.
Te 2020. Tirana je imala 1,3 miliona putnika, Zagreb tek 0,9 miliona, a Beograd 1,9 miliona putnika. Sve do danas Tirana je vrh Evrope po obnovi putnika iz 2019.
Brojci putnika iz 2019. Tirana se vrlo približila već 2021. kada je imala 2,9 miliona putnika. No, već 2022. Tirana je imala 5,2 miliona putnika, čak 1,9 miliona više nego 2019.
Još 2023. godine Tirana je imala manje putnika od Beograda. Te 2023. Tirana je imala 7,3 miliona putnika, a Beograd 7,9 miliona, 600.000 više. I svi su govorili kako Tirana neće dostići broj putnika Beograda u 2024.
No, desilo se nešto nevjerovatno. Beograd je podigao broj putnika za samo 5,3 posto na 8.367.931, dok je Tirana imala vrtoglavi rast od 48 posto te se popela na bajkovitih 10.708.975 putnika. Ogroman rast.
To je enormnih 2.341.044 putnika više spram Beograda. Ogromno! Ovo je direktan produkt rata Wizz Aira i Ryanaira koji su otvorili ogroman broj linija iz Tirane.
Zašto je to tako? U Covidu-19 ogromna albanska dijaspora se navikla putovati avionom umjesto automobilom kao do tada. Uz to Albanija je u 2024. imala 11,7 miliona turista, što je 57,6 posto turista Hrvatske (20,3 miliona). Iz Tirane turisti do centralne Evrope putuju po 24 sata, iz sjeverne i preko 35 sati. 200 km putovanja kroz Albaniju vam uzima bar 5 sati u top sezoni, tj. vozite se brzinom 40 km/h.
Stoga ogromna većina turista dolazi avionom. Konačno Tirana je jedini aerodrom u Albaniji, obzirom da Kukeš nema ni jedne redovne linije.
I u 2025. Tirana neće stati. Da, rat Wizz Aira i Ryanair je stao. U 2025. Ryanair ima samo jednu novu liniju (Varšavu), no zatvara dvije linije (Bristol i Birmingham). Wizz Air pak nema novih linija no zatvara jednu (Catania). Ali zato aerodrom ima ogroman broj novih linija ostalih prijevoznika.
Pa će tako u 2025. airBaltic otvorili letove za Tallinn i Vilnius, Arkia za Tel Aviv, easyJet za Lisabon, Smartwings za Debrecin, Lodz i Olsztyn, Sundor za Tel Aviv, Transavia za Bordeux i Nantes, TUI za Amsterdam, Vueling za Barcelonu.
Air Albania je prije par dana (19. i 20.2.) otvorila nove linije za Atenu, Bruxelles, Genevu, Milano Bergamo, Rim, Treviso i Beč. Ove linije imaju čak 31 sedmični let. To znači da Tirana ove godine ima nevjerojatnih 20 novih linija, što sa ukinutim linijama Ryanair i Wizz Aira znači čak 17 dodatnih linija spram 2024. Ogromna brojka.
Prisjetimo se da Beograd ima tek 8 novih linija ove godine (10 sa povećanjima prošle zime). No, Beograd ukida letove Eurowingsa za Stuttgart. Dio godine neće biti ni Britisheve linije London-Beograd, a i Air Serbia je otkazala 6 linija. Ove zime Air Serbia je ukinula 7 linija. No, u Beograd se polovinom godine vraća četvrti avion Wizz Aira koji će donijeti aerodromu 17 sedmičnih letova. Ovo znači da će iduće godine Tirana još više povećati razliku spram Beograda.
ZADNJE VIJESTI IZ Region
