Ohrabreni uspjehom u protekloj godini kada su plasirali preko tri miliona vozila i ušli na listu 10 najprodavanijih svjetskih marki/grupacija, apetiti kineskog BYD-a su naglo porasli. BYD-ove ambicije u Evropi rastu s planovima za tvornicu u Mađarskoj i ugovorenim sponzorstvom za Euro 2024, a sad su već krenuli i rezati cijene kako bi ušli u pet najboljih u Evropi.
I Volkswagen grupa i Stellantis najavili su svoje ambicije da skinu s trona Teslu kao proizvođača električnih vozila broj 1 u Evropi ne računjajući na ‘’uljeza’’ iz Kine. BYD je u međuvremenu ušao u ring kao novi izazivač, skovao planove za izgradnju fabrike u Mađarskoj, a u zadnjem kvartalu prošle godine uspio pokoriti Teslu.
BYD ima svoje ambicije u Evropi. “Srednjoročno, želimo da budemo među prvih pet u pogledu ukupnog broja registracija ovde u Evropi“, rekao je Brian Yang, pomoćnik generalnog direktora u BYD Europe za publikaciju Automobilwoche. Yang nije dao rok za postizanje tog cilja, ali to bi značilo tržišni udjel veći od 5 posto, ili otprilike ekvivalentno tržišnom udjelu Škode, koja je u 2023. prodala 712.000 automobila na starom kontinentu.
BYD je najveći proizvođač automobila u Kini, sa 11 posto tržišnog udjela, kao i vrhunski brend električnih vozila. Ali uprkos svojoj dominantnoj poziciji tamo, još uvek nije toliko jak igrač van svog domaćeg tržišta, pogotovo u Evropi. Prema izvještajima o prodaji, Kinezi su u Njemačkoj prošle godine prodali jedva 4.139 automobila, dok je Tesla prodao 63.685 vozila, a Volkswagen kao lider tržišta plasirao čak 519.089 vozila.
BYD-ov najprodavaniji model ATTO 3, lanisran u EU u septembru 2022. ima cijenu od oko 47.000 eura. Međutim, Kinezi su odlučno spustili cijenu za 15%, pa nova početna cijena ovog električnog SUV-a iznosi 39.950 eura. BYD se nada da će tako lakše pridobiti kupce Volkswagena ID.4 (43.900 eura) i Tesle Model Y (44.899 eura).
S obzirom da Kinezi ne žele zavisiti od drugih, vrijedi spomenuti da BYD posjeduje vlastiti brod (BYD Explorer No.1) za prevoz automobila. Taj brod je već 9. januara napustio luku u Yantai sa 7.000 ukrcanih automobila na putu ka Evropi. Istovremeno, ovaj brod je i prvi auto-transport koji je izgradilo domaće brodogradilište i koji će se posebno koristiti za izvoz automobila domaće proizvodnje, čime je započela era sopstvenog transporta domaćih automobila. U planu je izgradnja još sedam ovih gorostasa, s čime Kinezi najavljuju ozbiljan biznis u autoindustriji.
Takođe, BYD ulaže 14 milijardi dolara u razvoj ‘’pametne’’ opreme, s naglaskom na ADAS sisteme, kako bi njihovi automobili bili sigurniji na cesti. Koliko su Kinezi ozbiljno shvatili evropski kontinent, a pogotovo njemačko tržište, ovog ljeta ćemo ih gledati u ulozi službenog partnera Evropskog prvenstva u nogometu, koje će se održati u upravo u Njemačkoj.