Stranački botovi pred opće izbore u Bosni i Hercegovini djeluju tako da jedna osoba napravi barem 20 anonimnih profila na Facebooku i minimalno desetak Twitter naloga, ali i računa na drugim mrežama. S ovih profila dijele i hvale sadržaje svojih stranaka i kandidata, a kritiziraju i vrijeđaju političke protivnike, druge stranke i kandidate.
Anonimnost im daje slobodu da šire dezinformacije, klevete i uvrede bez straha od tužbe. Do sad je zabilježeno djelovanje više ovakvih profila, koji najčešće komentarišu ili dijele sadržaje Saveza nezavisnih socijaldemokrata i Stranke demokratske akcije.
Postoji više različitih definicija pojma “bot” koji je skraćenica od riječi robot. Osnovna ih označava kao softvere koji automatski stvaraju sadržaj na internetu. Cilj im je intenzivirati interakciju između korisnika ili pojačati prisutnost i vidljivost određenog sadržaja na društvenim mrežama.
Jedna od kategorija botova su i “trolovi”, što je najbliže onome što je u BiH poznato kao “stranački ili politički bot” – lažni identiteti koji se koriste za interakciju s običnim korisnicima na društvenim mrežama.
Botovi na društvenim mrežama, kad je riječ o političkim strankama u BiH, uglavnom ne podrazumijevaju softvere, već osobe koje kreiraju lažne profile i stranice, putem kojih onda zavaravaju javno mnijenje.