Poruke o boljem životu, bez objašnjenja kako i od čega, i nadmetanje ko je veći nacional-patriota. Tako, u najkraćem, kampanju pred izbore ocjenjuju analitičari u Bosni i Hercegovini. Koliko je bila efikasna ilustruje i podatak da je izlaznost na birališta bila manja u odnosu na prije četiri godine i iznosi 50 odsto.
Pompezno otvorene benzinske pumpe, fontane i liftovi. U obećanjima prosječna plata od 2 000 maraka, Sarajevo ‘svjetska metropola’, Hercegovina – Kalifornija, Manjača – turistički centar i skijalište… Kako i odakle, niko ne zna. Tako je izgledala kampanja pred opšte izbore iz ugla novinskih komentatora. Primjećuje da su svi obećavali bolji život, a da njihove poruke ‘nemaju veze sa životom’.
“Još jedna loša i, možda, jedna od najlošijih kampanja, pogotovo ako se uzme u obzir da su građani već siti toga, da su sve to što nam se pred ove izbore govorilo već čuli i da su te poruke bile, kako bi se narodski reklo, niđe veze sa životom”, kažu dobri poznavaoci BH prilika
Mišljenja o kampanji nisu generacijski podijeljena. Mladi politikolog Vojislav Savić naglašava da građanima niko nije ponudio pouzdane odgovore na aktuelna životna pitanja, npr. kako ćemo obezbijediti dovoljno energenata i hrane za zimu koja je izazov za cijeli svijet. U fokusu je ponovo bilo pitanje ko je veći patriota.
Dok čekaju odgovore Centralne izborne komisije (CIK) za 76 prijava kršenja pravila demokratskog izbornog procesa od kojih se četvrtina odnosi na zloupotrebu javnih dobara u kampanji, u nevladinoj organizaciji Transparency international napominju da nisu zadovoljni brzinom primjene zakonskih propisa, uključujući i one namjetnute neposredno pred izbore.
Osim neodgovornom odnosu prema javnom novcu, svjedočili smo i neodgovornom i selektivnom pristupu medijima, posredno i glasačima. U TV debatama Javnog medijskog servisa Bosne i Hercegovine, od dvocifrenog broja kandidata za državno Predsjedništvo, samo su dva bila spremna na javno sučeljavanje – Denis Bećirović i Mirsad Hadžikadić.
“Kad se ne pojavite na debati, šaljete poruku da se nekog ili nečeg bojite ili da omalovažavate svoje birače. i nijedna ni druga poruka nisu dobre”, Koliko je predizborna kampanja u BiH bila efikasna ilustruju i podaci o izlaznosti na birališta koja je značajno manja u odnosu na prije četiri godine i iznosi 48 odsto u FBiH, 53 odsto u Republici Srpskoj i 44 odsto u distriktu Brčko.