Poznato je da putnički voz odavno ne ide do Ploča (zadnja stanica je u Čapljini), a od 2011. godine ne ide ni u Bihać. No, čini se da su građani Unsko-sanskog kantona odlučili prestati trpjeti ovo, kako tvrde, odsijecanje od ostatka države, te su ovih dana na društvenim mrežama pokrenuli online peticiju Vratite vozove u USK.
Mediji iz Krajine ovih dana pišu o maćehinskom odnosu Željeznica FBiH prema gradovima u ovom kantonu.
– Maćehinski odnos manifestuje se na više polja, a prvenstveno na zapuštenoj cestovnoj i željezničkoj infrastrukturi, sistemskom uništavanju privrednih giganata na području Unsko-sanskog kantoina… O željezničkoj mreži suvišno je govoriti. Krajina, odnosno USK je jedina regija u državi gdje je ukinut željeznički putnički saobraćaj pod plaštom da je ekonomski neisplativ. Zašto je svugdje isplativ, samo u Krajini nije, komentar je teksta objavljenog na Krajina.ba.
Između ostalog, navodi se da lokalna zajednica u ovom kantonu očekuje od novih vlasti da konačno stave tačku na dosadašnji maćehinski odnos centralnih institucija prema njoj i da se ozbiljno pozabave ovim dijelom države i pokažu da im je stalo do Krajine i Krajišnika.
Dok se ogorčeni Krajišnici pokušavaju izboriti za ponovnu uspostavu linije Bihać – Sarajevo – Bihać, u Sarajevu će se poslije 26. ovog mjeseca održati sastanak kojem će prisustvovati generalni direktor ŽFBiH Nijaz Puzić i predstavnici Samostalnog sindikata izvršnog osoblja područje infrastrukture.
Naime, Puzić je ovom sindikatu nedavno poslao akt u kojem im daje rok da do 26. ovog mjeseca utvrde stavove i dođu sa jasnim zahtjevima na sastanak. Podsjećamo da su predstavnici Sindikata prijetili podizanjem tužbe protiv Uprave i Puzića ukoliko im ne poveća naknade za odvojeni život sa 50 na 70 posto.
– Zahtjevi će se odnositi i na regulisanje zdravstvenog osiguranja. Tražit ćemo da se omogući ovjeravanje zdravstvenih knjižica za uposlenike koji žive na području Mostara, Sarajeva, Brčkog i RS-a, kazao je Igor Boban, predsjednik Sindikata.
Pored toga, zahtijevat će i usvajanje dodataka na uvjete rada za kompletno manevarsko-skretničko osoblje. Kako napominje Boban, od generalnog direktora će tražiti i poboljšanje uvjeta rada za izvršnu službu i pridržavanje Pravilnika o zaštitnoj i službenoj odjeći. Što se tiče stavki Kolektivnog ugovora, predložit će i pravo da traže mogućnost dodatnog obrazovanja, osposobljavanja i usavršavanja.
Izvor: Oslobodjenje.ba