Vlada Federacije BiH je u prvom kvartalu 2016. nastavila kontinuirani rast produktivnosti u odnosu na posljednji kvartal 2015. godine – kazao je u Sarajevu predstavnik Centara civilnih inicijativa (CCI) Denis Telić tokom prezentiranja rezultata rada Vlade i Parlamenta FbiH. Istakao je da su u prva tri mjeseca 2015. razmotrene čak 852 mjere, čime je značajno porasla i efikasnost u radu Vlade, pa je prosjek razmatranih mjera po sjednici porastao za čak trećinu u odnosu na posljednji kvartal 2015. godine. Kazao je da su intenzitet rada i produktivnost Vlade Federacije BiH bili iznad rezultata Vlade RS-a u posmatranom periodu.
Telić navodi da je Program rada za tekuću godinu ambiciozan, dobro strukturiran, ali da nije u potpunosti usklađen s budžetom. Također su istakli potrebu da zakone treba usvajati u redovnoj proceduri, iako mogu razumjeti nastojanja Vlade da se procesi ubrzaju, jer i građani očekuje efikasniju i efektniju vlast.
– S tim u vezi raduje nas opredjeljenje Vlade FBiH koje možemo iščitati iz Programa rada za 2016. godinu, u smislu sve većeg broja zakona za koje je planirana procjena uticaja, kao i onih zakona za koje će biti rađena analiza efekata – pojasnio je. Predstavnica CCI-a Lejla Deronja-Suljić smatra da je Parlament FBiH radio intenzivnije u posljednjem kvartalu 2015. u odnosu na prvi kvartal 2016. godine, kada je finalizirano deset zakona u oba doma. Naglasila je da je budžet za 2016. donesen na vrijeme, a za 230 miliona ili 10,7 posto veći je od prošlogodišnjeg. – Prvi put u jednom analiziranom periodu sve održane sjednice bile su redovne, a u realizaciji zakona nije korištena hitna procedura – pojasnila je. Dodatno, zaključila je ona, Dom naroda je na posljednje tri sjednice održane u tom periodu sve zakone koje je Vlada uputila u proceduru s prijedlogom da se razmatraju po hitnom postupku, vratio u redovnu proceduru. U 2015. godini nastavljena je izgradnja lokalnih prometnica i uređenja deponija na svim poddionicama na Koridoru VC koje su već bile u izgradnji, dok je u ovoj godini planirana priprema i izgradnja dionica na Koridoru Vc kroz više paralelnih aktivnosti, kazao je u četvrtak u Mostaru federalni ministar prometa i komunikacije Denis Lasić, predstavljajući rezultate rada tog ministarstva u posljednjih 13 mjeseci. Dodao je kako je u prosincu prošle godine potpisan ugovor o zajmu za izgradnju dionica autoceste Počitelj-Buna kao i nastavak izgradnje dionice Zenica jug – Zenica sjever u vrijednosti od 80 milijuna eura. Po njegovim riječima, u proteklih pet mjeseci intenzivno se radilo na osiguranju dodatnih sredstava za nastavak izgradnje. Većina sredstava dogovorena je s međunarodnim financijskim institucijama, odnosno postavljen je kredibilan okvir za zatvaranje financijske konstrukcije vrijedan 892 milijuna eura. Tako je u ovoj godini planirana priprema i izgradnja dionica na koridoru Vc kroz više paralelnih aktivnosti, kao što su nastavak izgradnje dionice Drivuša – Klopče iz sredstava Kuvajtskog fonda za ekonomski razvoj, početak izgradnje dionice Zviroviči – Međugorje Počitelj, nastavak aktivnosti za građenje dionice Zenica sjever (ulaz u tunel Zenica), nastavak aktivnosti za građenje dionice Mostar jug – Buna…
Ministar je ustvrdio i kako je Vlada FBiH donijela odluku o modelu realizacije projekta izgradnje dionice autoceste Konjic-Mostar Sjever na koridoru Vc kojim je utvrđena trasa prema idejnom riješenu koje prolazi dolinom Bijela i kroz planinu Prenj u dužini od 35,16 kilometara između Konjica (petlja Ovčari) i Mostara Sjever (petlja Vrapčići). Govoreći o magistralnim i lokalnim cestama, Lasić je kazao kako se radilo na njihovoj sanaciji i rekonstrukciji, ali i na izgradnji. U ovoj godini u toj se oblasti planiraju završiti radovi na izgradnji ceste M18 dionica Kladanj – Podpaklenik, prevoj Karaula, a, uz ostalo, planirano je ugovaranje radova na Sarajevskoj obilaznici LOT 2C Briješće – spoj na Ulicu Safeta Zajke te provođenje tendera i ugovaranje ostalih radova na cesti Neum – Stolac, dionica Kiševo – Bročanac. Isto tako, u pripremi su strateški dokumenti za razvoj cestovne infrastrukture i novu kategorizaciju cesta. Među najvažnijim aktivnostima tijekom 2016. planirana je realizacija kvalitetnije kontrole emisije ispušnih plinova cestovnih motornih vozila. Planirano je uvođenje obveznog Eko testa za motorna vozila na način kako se to vrši u zemljama EU. Što se tiče željezničkog prometa u tijeku su radovi na rekonstrukciji dionice Bradina – Sarajevo dužine 41 kilometar, a rok za završetak radova je kolovoz 2016. godine. Tom bi se rekonstrukcijom završila obnova južnog pravca željezničkog koridora VC, gdje je dionica Čapljina – Granica sa RH – Bradina završena početkom 2014. godine. Kada je u pitanju zračni promet, u ovoj godini Sektor za upravljene, razvoj i izgradnju aerodroma, zrakoplovne infrastrukture i avioprevoznike je u skladu s planom realizirao proceduru za transfere međunarodnim aerodromima Mostar i Tuzla od po 2 milijuna maraka. Zahtjev za namjenskim sredstvima je uputilo i JP Aerodrom Bihać u iznosu od također 2 milijuna i Vlada FBiH će donijeti odluku o usvajanju programa utroška sredstava, a koji ima za cilj kroz razvoj zrakoplovne infrastrukture potaknuti gospodarski razvoj i omogućiti bolju povezanost ovog dijela FBiH.