Iako brojne ljude širom svijeta trenutno muče inflacija, strah za radno mjesto i zdravlje, problemi s opskrbnim lancima i klimatske promjene, luksuzni satovi se odlično prodaju. Zašto?
Ko ima veze s luksuznim satovima taj obično šuti. Prodaja, promet, prognoze – brojni draguljari daju samo neslužbene izjave i ne bi htjeli da ih se citira. Proizvođači satova ne daju intervjue, njemački Središnji savez za satove, nakit i tehniku za mjerenje vremena uopće ne reagira na upite, a Švicarski urarski savez odbija izjavu s neobičnim objašnjenjem: da luksuzni satovi nisu njegova tema.
No, iz neslužbenih razgovora biva jasno da posao s luksuznim satovima trenutno ide izvrsno. Unatoč pandemiji koronavirusa, inflaciji, energetskoj krizi, poteškoćama s opskrbnim lancima i prijetećem padu konjunkture.
Većina luksuznih satova dolazi iz Švicarske – Rolex, Patek Philippe, Omega ili Cartier (ovaj posljednji je, istina, francuski, ali pripada švicarskom koncernu Richemont). Samo u Njemačkoj je promet luksuznih satova u pandemijskoj 2021. porastao na milijardu eura, to je skoro 13 posto više u poređenju s godinom ranije.
Savez švicarske industrije satova navodi da je 2021. u cijeli svijet izvezeno 30 posto više satova. Kad se pogleda ukupna vrijednost švicarskog izvoza, na luksuzne satove, koji stoje najmanje 3.000 švicarskih franaka, otpada gotovo tri četvrtine.
Ponuda se svjesno ograničava
A kupiti takav sat uopće nije lako. Otići do draguljara ili zlatara, staviti nekoliko hiljada eura na sto i preuzeti spakirani željeni Rolex? To nije moguće, kaže Thomas Kersting. On je draguljar i prodaje luksuzne satove raznih marki u Bonnu.
“Trenutno je malo teško, jer imamo ekstremne probleme s isporukom. Rolex, primjerice, ne isporučuje tako puno, a potražnja je izuzetno velika. Takav razvoj pratimo u zadnje tri-četiri godine”, ukazao je Kersting.