Thursday, 28. March 2024.
Unsko-sanski kanton 14° C Light Rain
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

24. Oktobra. 2017. Izdvojeno, Svijet
Ministri rada EU dogovorili reformu: Uvozni i domaći radnici imat će jednaku plaću

MINISTRI rada Europske unije dogovorili su se o reformi direktive o izaslanim radnicima. “Čestitam na postignutom sporazumu. Dogovorili smo uravnotežen sporazum”, rekla je povjerenica Europske komisije za socijalna pitanja Marianne Thyssen po završetku maratonskog sastanka 28 ministara rada u Luksemburgu.

Ministri iz Hrvatske suzdržani

Sporazumu su se protivili ministri iz Poljske, Mađarske, Latvije i Litve, a suzdržani su bili ministri Velike Britanije, Irske i Hrvatske.

Ostali su bili za prijedlog, objavila je Estonija koja je trenutačno predsjedateljica Europske unije.

Prema prijedlogu Komisije, izaslani radnik treba imati istu plaću i iste radne uvjete kao i radnici u zemlji primateljici, dok je po sadašnjim pravilima radnik najčešće plaćen prema standardima zemlje iz koje dolazi.

Nakon gotovo 11 sati razgovora, ministri rada EU su se dogovorili o trajanju izaslanog rada, najviše 12 mjeseci, što je tražila Francuska, s time da se može produljiti za još šest mjeseci na zahtjev poslodavca.

Francuska je morala popustiti u sektoru prijevoza, koje je osobito osjetljivo jer su zemlje Višegradske skupine, ali i Španjolska i Portugalu zabrinute zbog negativnih posljedica reforme na njihove vozače.

Dogovor se pokušava postići već 18 mjeseci

Već 18 mjeseci zemlje članice pokušavaju postići dogovor oko promjene direktive na snazi od 1996. godine. Međutim, u vezi s tim nastala je podjela na istočne i zapadne članice, s tim da su i Španjolska i Portugal na strani istočnih članica, uglavnom zbog pitanja vozača.

Prema sporazumu od ponedjeljka navečer, predviđeno je da se za vozače nastavi primjenjivati prijašnja direktiva iz 1996., a ne nova i tako će biti sve dok na bude primijenjen druga europska reforma posvećena isključivo cestovnom prijevozu kojom će se urediti propisi za taj sektor.

Zemlje Višegradske skupine te Portugal i Španjolska boje se negativnih posljedica za svoje vozače. Tu je riječ o kabotaži, pravu obavljanja prijevoza putnika i robe na području jedne države. U Europskoj uniji je to liberalizirano pa je prijevoznicima iz jedne države članice dopušteno obavljanje kabotaže na području druge države članice najčešće pod istim uvjetima kao i domaćim prijevoznicima, dok se prijevoznici izvan EU smatraju stranim prijevoznicima.

Međutim, ovdje je sporno da li vozač španjolske tvrtke kada prevozi robu između dva mjesta u Francuskoj treba biti plaćen po španjolskim ili francuskim standardima.

ZADNJE VIJESTI IZ Izdvojeno Svijet

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision