Monday, 18. November 2024.
Unsko-sanski kanton 6° C Light Rain
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

17. Marta. 2015. Region, Vijesti
Nakon pada helikoptera: Loše vrijeme, nestanak goriva ili nešto treće?

Ko je odgovoran za pad vojnog helikoptera Mi-17 kod beogradskog aerodroma i pogibiju sedam osoba, od kojih je jedna bila petodnevna beba, pitanje je koje potresa javnost Srbije.

U Novom Pazaru, koji je izgubio dva zdravstvena radnika i bebu, koju je životno ugroženu helikopter prevozio u Beograd, zastave će i danas u znak žalosti treći dan zaredom biti na pola koplja.

U međuvremenu, nema nijedne opozicione stranke koja ne postavlja pitanje odgovornosti, a većina traži ostavku ministra odbrane Bratislava Gašića. Istovremeno, i predsednik Srbije Tomislav Nikolić, koji se u nedelju susreo sa ministrom Gašićem i načelnikom Generalštaba Ljubišom Dikovićem, traži kompletan izveštaj o padu helikoptera.

Dvije komisije

Ministarstvo odbrane, odnosno Vojska Srbije je formirala dve komisije koje treba da utvrde uzrok pada helikoptera u kome je postojala i crna kutija koja bi mogla da pomogne u istrazi. Zvaničnici vojske saopštili su da je helikopter, koji je se srušio u blizini aerodroma „Nikola Tesla”, pošto je spasavao bebu koja se nalazila u sanitetskom vozilu, blokiranom zbog odrona na Ibarskoj magistrali kod Raške, bio najbolji u vazduhoplovnim snagama; opremljen uređajima za noćno letenje i za loše meteorološke uslove koji se pominju kao jedan od uzroka pada letelice.

I dok Srbija čeka izveštaj pomenutih komisija, koji mora biti gotov do sutra, a tehnička komisija svoj posao mora završiti do 30. marta, stručna javnost, opozicija i analitičari čitav događaj analiziraju tražeći odgovore na ova pitanja.

Prva teorija, koja kaže da su uzrok nesreće loši vremenski uslovi, pala je u vodu vrlo brzo budući da su iz Vojske Srbije saopštili da „jesu bili složeni vremenski uslovi, ali da se u takvim situacijama sa ovim helikopterom i posadom to moglo prevazići”. Međutim, činjenica je da su u isto vreme dok je trajala agonija sa helikopterom, tri aviona Er Srbije preusmerena na aerodrom u Temišvaru.

Trosatno kruženje

Takođe, sve se glasnije čuje spekulacija da je helikopter ostao bez goriva. Stručnjaci ostavljaju otvorenu mogućnost da je zbog kruženja od tri sata i nemogućnosti da sleti letelica ostala bez goriva. Kao argument ovoj tvrdnji navode činjenicu da iako je pao, helikopter nije eksplodirao.

„Šta je to otkazalo? Kakvi su to uslovi bili potrebni da helikopter sleti? Helikopter u principu može da sleti relativno jednostavno, na prostoru koji je mali. Čak i kod Vojnomedicinske akademije postoji heliodrom. Znači, tu postoje mnoga pitanja za one koji su rukovodili rutom”, smatra vojnopolitički komentator Ljubodrag Stojadinović, ističući da postoje brojne nedoumice u vezi sa ovom tragedijom.

Takođe, postoji sumnja da je u nekom trenutku otkazala oprema na helikopteru, iako iz Vojske Srbije tvrde da je letelica bila apsolutno ispravna. Vojni analitičari upozoravaju da u opremu ne samo ovog helikoptera već i ostalih u vlasništvu Vojske Srbije odavno nije uložen „ozbiljniji” novac i da je kvar mogao dovesti do ove velike tragedije.

ZADNJE VIJESTI IZ Region Vijesti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision