Priča puna misterija u vezi sa nestankom malezijskog putničkog aviona sa 239 putnika i članova posade započela je prije šest mjeseci.Ovaj avion nestao je s radarskih zaslona, a letio je iz Kuala Lumpura u Peking.
Razlozi nestanka su i danas nepoznanica. Da li se radilo o terorističkom napadu ili je, pak, mehanički kvar uzrokovao pad aviona? Je li avion pao na zemlju ili u vodu? Da li je li bilo preživjelih? Puno je pitanja koja i dalje čekaju odgovore.
Mislili smo da će odgovori na njih uslijediti nakon što tokom potrage bude pronađen avion ili njegova olupina.
Pola godine kasnije, nestanak ovog aviona i dalje je duboka tajna. Nijedan njegov dio nije otkriven. Niti jedan dio olupine. Boeing 777-200ER jednostavno je nestao.
Vlasti su uvjerene da se avion srušio 8. marta u južnom dijelu Indijskog okeana, ali i dalje ne znaju uzrok pada.
Potraga za krhotinama nije dala nikakve rezultate
Avioni i brodovi pretraživali su površinu okeana gotovo dva mjeseca, a svi izvještaji o eventualnom pronalasku krhotina ispostavili su se lažnima.
Uslijedile su desetine podvodnih misija na površini od više stotina kilometara. Međutim, rezultata bije bilo. Članovi porodica nestalih putnika i dalje traže odgovore.
Nedavno su australijski istraživači saopštili da su pronašli podvodni snimač zvuka koji se nalazio u okeanu kada je nestao MH370.
Oni su pronašli signal sličan onome koji je zapažen na snimcima sa drugih uređaja izvučenih iz vode. Moglo bi se raditi o buci koju je napravio avion pri padu.
Kao i kod mnogih drugih nalaza u ovom neobičnom slučaju, postoji veliko “ali”.
Istraživači sa Curtin Univerziteta smatraju kako postoji mogućnost da ovaj zvuk ili zvukovi dolaze sa područja koje pokriva hiljade kilometara sjeverozapadno od područja pretraživanja.
Čini se da je signal nastao u neposrednoj blizini Indije, u blizini geološki aktivnog grebena – što znači da snimci najvjerojatnije pripadaju seizmičkim događajima.
Stručnjaci pažljivo izučavaju podatke
Najnoviji trag je neuspjeli satelitski telefonski poziv od osoblja aviona u jutro kada je on nestao.
Naknadna analiza neuspjelog poziva dala je stručnjacima bolju predstavu o položaju aviona i kuda se on kretao, rekao je 28. avgusta potpredsjednik australijske Vlade Warren Truss.
Ti podaci ukazuju na to da je nestali putnički mlažnjak možda skrenuo na jug nešto ranije nego se mislilo.
Sljedeća faza u potrazi za ostacima aviona i putnika je prvenstveno usmjerena na 60.000 kvadratnih kilometara površine u južnom Indijskom okeanu, otprilike veličine Zapadne Virginije.
Nepristupačan podvodni teren
Pretrage na velikim dubinama vode, u koje će biti uključena tri broda, očekuje se da će početi u tom području krajem septembra, a biće korištena sofisticirana sonarska oprema.
Predviđa se da bi ovaj proces mogao potrajati i do godinu dana, te koštati 48 miliona dolara, saopštili su dužnosnici.
Brodovi već mapiraju podvodni teren u izoliranom području okeana kako bi se olakšao posao pretraživačima.
Veliki dio ovog područja do sada je bio nepoznat.
Neke njegove dijelove biće veoma teško pretraživati, s obzirom na to da podaci dobijeni mapiranjem pokazuju podmorske vulkane i strme grebene.
Smanjen broj zaposlenih u Malaysia Airlinesu
Nestanak MH370 i obaranje drugog malezijskog aviona iznad Ukrajine u julu doveli su do toga da je 6.000 ljudi u Malaysia Airlinesu izgubilo svoja radna mjesta zbog velikih finansijskih gubitaka.
Kompanija je krajem avgusta u izvještaju za drugo tromjesečje navela da je bila na gubitku 97,4 miliona dolara.