Nikaragva je svečano obilježila početak radova na izgradnji kanala koji će povezati Atlantski i Tihi okean.Na svečanoj ceremoniji predsjednik kineske građevinske kompanije HKND Vang Đing, koja gradi kanal, rekao je da je ovo trenutak za historiju.
Vodeni prolaz dužine 278 kilometara biće duži, dublji i širi od Panamskog kanala.
Cilj “Velikog kanala Nikaragve”, kako su ga nazvali, je da parira Panamskom kanalu i da izvuče zemlju iz siromaštva.
Ceremonija otvaranja obilježila je početak radova na pristupnom putu za mašineriju s ciljem gradnje luke za kanal na pacifičkoj obali Nikaragve.
Potpredsjednik Nikaragve Omar Aleslevens rekao je da će kanal uticati na tok historije i ekonomiju ove zemlje.
“Sa ovim velikim kanalom Nikaragva očekuje dolazak oko pet odsto svjetske trgovine koja se odvija morskim putem, što će donijeti velike ekonomske beneficije i udvostručiti društveni bruto proizvod”, rekao je Aleslevens.
Mnogi strahuju od ekoloških problema i protive se previše darežljivim uvjetima kineskih investitora, sumnjajući u održivost i ekonomske prednosti projekta. Takođe, bune se mnogi ljudi kroz čija imanja je planirana kopnena trasa kanala.
Planirano je da kanal bude izgrađen u narednih pet godina, a da postane operativan do 2020. godine. Kanal će uključivati dvije luke, aerodrom, ljetovalište i ekonomsku zonu. Most dužine 600 metara premostiće kanal.