Prije dva mjeseca u Kninu je održan okrugli stol o revitalizaciji Unske pruge na kojem je data podrška ponovnoj uspostavi teretnoga prometa za prevoz različitih vrsta roba iz jugoistočne Europe do srednjodalmatinskih luka Zadar, Split i Šibenik, a koje su od vitalnog značaja za njihovo poslovanje.
Direktor Nacionalnog parka Una Amarildo Mulić, gradonačelnik Bihaća Emdžad Galijašević, predstavnik Federalnoga ministarstva saobraćaja i veza Mehmed Brkić te izvršni direktor za poslove željezničkog operatora u Upravi Željeznica Federacije BiH Mirsad Hasković nedavno su na sastanku u prostorijama Poslovno-saobraćajnog područja Željeznica Federacije BIH u Bihaću iskazali podršku uspostavi redovitoga putničkoga prometa i oživljavanju “Unske pruge” za teretni saobraćaj s Republikom Hrvatskom.
Zaključeno je tad kako “Unsku prugu” treba uključiti u operativne programe razvoja RH od 2014. do 2020. te da treba izraditi i idejni projekat njezine revitalizacije temeljem zahtjeva korisnika srednjodalmatinskih luka i uz potporu fondova EU-a i izravnih inostranih ulaganja. Božidar Longin, dožupan Zadarske županije, izjavio je tad kako bi revitalizacija Unske pruge za HŽ Cargo i ŽFBiH značila povećanje prometa i prevoza, ali isto tako i za srednjodalmatinske luke.
“Unska pruga je jako bitna jer su to luke koje su nekad imale značajno veći teretni promet nego sad, a to je najbliži put sa sjevera Hrvatske prema jugu i mi taj put moramo vratiti. Neprihvatljivo je da naši dokumenti i prometna strategija odu u Bruxelles, a da u njih nije unesena ‘Unska pruga’. Mi smo bez nje jednostavno odsječeni, i cijeli jug i Dalmacija su odsječeni”, kazao je Longin.
Do danas još nema nikakvih spoznaja kad će teretni saobraćaj biti uspostavljen. Mirsad Hasković, izvršni direktor za poslove željezničkog operatora ŽFBiH, kaže kako će “teretni saobraćaj na ‘Unskoj pruzi’ biti uspostavljen prvi dan kad se počne ekonomski razmišljati”.
Hasković drži i kako uspostava teretnog saobraćaja na “Unskoj pruzi” nužno ne ovisi o njezinoj elektrifikaciji za koju je, ističe, potrebno osigurati oko dva miliona maraka.
“Dizel-vuča je za promet sasvim zadovoljavajuća, no ako se pruga otvori, odmah bi se pristupilo njezinoj elektrifikaciji”, kazao je Mirsad Hasković.