Završeni su prvi kilometri koridora 5c na jugu naše zemlje. U promet je puštena dionica autoceste od petlje Međugorje do graničnog prijelaza Bijača, koja Bosnu i Hercegovinu spaja sa EU-om. Od ove srijede će putovanje Hercegovinom trajati dvostruko kraće.
Most Studenčica je jedna od najsuvremenijih građevina u državi preko koje će bh. građani ulaziti u Hrvatsku. Istovremeno, i najzahtjevniji projekt dovršen zahvaljujući konzorciju domaćih tvrtki. Most Studenčica na južnom djelu koridora Vc u Ljubuškom – most je koji našu zemlju povezuje s Europskom unijom.
“Posebnost dionice Zvirovići – Kravice je u tome što prolazi prilično zahtjevnim terenom i na toj poddionici imamo dva mosta, vijadukt i tunel. Dionica Kravice – Bijača prolazi jednostavnijim terenom i nije bilo posebno zahtjevnih objekata”, objašnjava Antonio Križanac, voditelj Projekta na dionici Zvirovići – Bijača.
Dionica Zvirovići – Bijača, dužine deset kilometara, direktno se priključuje mreži međunarodnih cestovnih pravaca prema Jadranu i Zagrebu. U praksi, to znači da će putnici iz Međugorja do Splita putovati samo sat vremena.
Ensad Karić, direktor JP Autoceste FBiH, istakao je je od Međugorja do Splita sada ukupno 120 km te da se cestarina trenutno neće naplaćivati.
Prometna povezanost sa Hrvatskom će doprinijeti bržem gospodarskom i turističkom razvoju Hercegovine, smatraju stručnjaci. Radovi su započeti prije dvije godine. U izgradnju je uloženo 62 milijuna eura, što je 7 milijuna manje od planiranog iznosa. Ušteđena sredstva će se preusmjeriti na nastavak izgradnje koridora prema Mostaru. Sa ovih deset kilometara, Bosna i Hercegovina ima ukupno 72 kilometra završene autoceste.
Vjekoslav Bevanda, predsjedavajući Vijeća ministara BiH koji je zajedno za Ensadom Karićem direktorom Autocesta FBiH i Damirom Hadžićem ministrom prometa i komunikacija BiH otvorio dionicu autoceste od 10 km kazao je da je izuetno radostan jer je oko ove dionice bilo puno skepse.
”Završetak ove dionice nadam se da će biti početak izgradnje Jadransko-jonske ceste što me izuzetno raduje i zbog čega sam optimista. Inače, kad god je riječ o ovakvim projektima u BiH radostan sam” – kazao je Bevanda. Damir Hadžić kazao je da otvorenje ove autoceste znači mnogo ne samo za lokalnu zajednicu već i za cijelu BiH.
”Također vi znate da smo mi kao vlast osigurali 150 km Jadransko-jonske ceste kroz BiH što će doprinijeti i ekonomskom razvoju BiH” – kazao je Hadžić.
Moderna autocesta od petlje Međugorje do Međunarodnog graničnog prijelaza Bijača je ključni infrastrukturni preduslov za puno ostvarenje privrede, a posebno turističkog potencijala južne Hercegovine. Premijer FBiH Nermin Nikšić kazao je da je ponosan na ono što su uradile domaće kompanije. ”Pokazalo se šta znači kad naše firme i naša pamet preuzmu posao. Naši ljudi mogu napraviti sve što hoće. Dosta je bilo da neki ovu zemlju posmatraju kao koloniju, kad vidite ove vijadukte, ove mostove, tunele vidite šta se može kad smo ujedinjeni” – kazao je Nikšić.
On je najavio i da će za dvadesetak dana biti otvorena dionica Tarčin – Vlakovo. ”Dokazat ćemo da smo dato obećanje prije tri godine i ispunili, a to je 105 km. Tada smo rekli da ćemo izgraditi autoputa više nego sve prethodne vlasti. Ukoliko dobijemo priliku, u naredne četiri godine spremni smo napraviti još 90 km, i spojiti Međugorje sa Počiteljem” – kazao je Nikšić.