Saturday, 23. November 2024.
Unsko-sanski kanton -4° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

8. Oktobra. 2024. Zanimljivosti
Opel Kadett E: Legendarna Suza slavi 40. rođendan

Kadett i Astra glavni su protagonisti gotovo devet decenija uspješne historije Opelove kompaktne klase. Od samih početaka donose brojne inovacije u segment zbog kojih individualna mobilnost mnogima postaje znatno dostupnija. Kadett E slavi poseban rođendan upravo na 125. godišnjicu od početka proizvodnje automobila u Opelu.Prije tačno 40 godina, u jesen 1984. godine Opelovi inžinjeri postigli su zaista velik uspjeh. Peta generacija Kadetta s tehničkom osnovom prethodne generacije (Kadett D) i potpuno novom zaobljenom karoserijom predstavljala je značajan napredak za njemačku marku.Tajna uspjeha bila je u atraktivnom dizajnu, ali i tehničkoj profinjenosti i raznolikosti varijanti. Taj je model ujedno bio i posljednji Opelov model kompaktne klase koji je nosio pločicu s nazivom Kadett. Nasljednik već nosi naziv “Astra” i dosljedno nastavlja uspjeh u kompaktnoj klasi.

S druge strane, prva generacija elektrikovanih Astri slikovito pokazuje kako danas izgleda užitak moderne vožnje u Opelovom kompaktu uz odgovornost prema okolišu. Opel je kupcima na izbor ponudio aktuelnu Astru s različitim hibridnim pogonima i ekonomičnim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, kao i potpuno električnu Astru Electric.Priča o razvoju pete generacije Kadetta zapravo je započela 1979. godine. Čim se na tržištu pojavio Opel Kadett D odnosno prvi Opelov model s prednjim pogonom, ideje za potencijalnog nasljednika već su se prikupljale. U odjelu razvoja proizvoda u Rüsselsheimu, u projekat “Kadett E” uključeni su brojni inžinjeri, tehničari i dizajneri.

U razdoblju od pet godina u razvoj Kadetta E uloženo je 1,5 milijardi njemačkih maraka. Prije nego što je postao spreman za serijsku proizvodnju, prototipovi su prešli ukupnu udaljenost od oko 6,5 miliona kilometara u testnim centrima i na trkaćim stazama, u ekstremnim vremenskim uslovima sjeverne Evrope i pustinjskih područja SAD-a.

Nakon što je dovršeno opsežno ispitivanje, kucnuo je čas: Kadett E, ponovno s prednjim pogonom, predstavljen je u jesen 1984. godine. Uskoro je stigao i u prodajne salone, u najrazličitijim varijantama. Međutim, to nije jedini razlog zbog kojeg je peta generacija Kadetta postala najprodavanija u vrlo kratkom roku.

Od samih početaka prodaje posljednja generacija Kadetta dostupna je bila u trovratnim i peterovratnim hatchback izvedbama i kao trovratni i peterovratni karavan s vodećim teretnim prostorom u klasi (do 1.520 litara zapremine).

Nakon samo godinu dana asortimanu vozila dodata je i limuzina s četvero vrata. Od 1987. godine na svoje dolaze i ljubitelji “vjetra u kosi” zahvaljujući Kadettu E: za novi Kadettov kabriolet zadužen je niko drugi nego poznati italijanski dizajner Nuccio Bertone. U bliskoj saradnji s dizajnerskim timom iz Rüsselsheima, elegantni “Kadett bez krova” osmišljen je u tvornici na sjeveru Italije, a uključivao je bogatu standardnu opremu od sportskih sjedišta za vozača i suvozača do individualno sklopivih stražnjih sjedišta i zatamnjenih stakla.

Proizvođač ističe da Opel ne nastoji Kadettom privući samo privatne kupce, već u ponudi ima i idealan model za komercijalne kupce: Kadett Combo. Kompaktni transporter s posebno dizajniranom stražnjom osovinom i stražnjim vratima s uglom otvaranja od 180 stepeni, nosivosti do 635 kilograma i teretnim prostorom od 2,4 kubna metra.

Međutim, najsportskija, najsnažnija i, osim Bertoneova kabrioleta, najemocionalnija varijanta Kadetta upravo je Kadett GSi. Iako je serijska verzija u početku imala 1,8-litreni motor snage 85 kW (115 KS), GSi je ubrzo došao na stazu kao touring automobil Grupe A sa snagom od 125 kW (170 KS) i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u nešto manje od sedam sekundi.

A kao trkaći Kadett GSi 16V s motorom od 184 kW (250 KS), svoju je premijeru i prvu pobjedu proslavio 1988. godine na početku Međunarodnog njemačkog prvenstva touring automobila. Godinu kasnije Austrijanci Josef Haider i Ferdinand Hinterleitner osvojili su Njemačko prvenstvo u reliju u Opel Kadettu GSi 16V. Iste se godine Opelov tim takmičio se na Njemačkom prvenstvu touring automobila s petom generacijom Kadetta.Višestruki pobjednik: Zlatni volan i svjetski prvak u aerodinamici

Dok su razvijali Kadett E, inžinjeri i dizajneri posebno su obraćali pažnju na prepoznatljive Opelove snage, nezavisno od varijante karoserije: emocionalan dizajn i dokazana svakodnevna upotrebljivost upareni su s najvećom efikasnošću, i to po prihvatljivim cijenama za širok raspon kupaca.

Ovaj recept za uspjeh donio je brojne nagrade za petu generaciju najprodavanijeg vozila u kompaktnoj klasi. Osim osvojenog Zlatnog volana za 1984. godinu, nagrađen je 1985. i titulom Evropskog automobila godine.

Osim toga, Kadett je 1984. postavio rekord i u pogledu aerodinamike. Nakon 1.200 sati preciznog podešavanja u zračnim tunelima, Kadett E ostvario je senzacionalan koeficijent otpora od 0,32. Sportski GSi s koeficijentom otpora od 0,30 bio je u to vrijeme najaerodinamičnji model u segmentu.

Opelovi inžinjeri ostvarili su te najbolje vrijednosti, među ostalim, dosljednom klinastom siluetom, tlocrtom vozila u obliku suze (po čemu je dobio taj nadimak), zaglađenim prozorskim staklima i drugim detaljnim rješenjima kao što su fleksibilni spojevi na karoseriji.

Istovremeno, razvoj u Opelu kontinuirano napreduje. Opel je 1989. predstavio osvježeni Kadett E, a 1991. godine model Astra uveden je širom Evrope kao njegov nasljednik.

Elektrifikovana Opel Astra: Užitak moderne vožnje uz odgovornost prema okolišu

Unatoč promjeni naziva iz Kadett u Astra, Opel je zadržao sistem označavanja generacija kompaktne klase, tako da se posljednja generacija zove Astra L. S tom generacijom Opel od 2021. godine nastavlja graditi uspješnu historiju kompaktne klase. Aktuelna generacija Astre treća je u nizu koja je nagrađena Zlatnim volanom.

Nije to iznenađujuće. Astra i Astra Sports Tourer jasno se ističu odvažnim i besprijekornim dizajnom, počevši izvana od prepoznatljivog Opelova Vizora pa do potpuno digitalnog Pure Panel kokpita u unutrašnjosti vozila.

Vožnju dodatno ugodnom i sigurnom čine i vrhunske tehnologije kao što su prilagodljiva Intelli-Lux Pixel svjetla bez zasljepljivanja.

Na kraju, aktuelna generacija Astre napokon je elektrifikovana i dostupna kao dinamični plug-in hibrid i efikasni hibrid s 48-voltnom tehnologijom, ali i kao potpuno električna Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric.

Električni motor isporučuje 115 kW (156 KS) i osigurava moćnih 270 Nm obrtnog momenta. Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric mogu preći do 418 odnosno 413 km (WLTP1) lokalno bez emisija i pokazuju kako danas izgleda užitak moderne vožnje uz odgovornost prema okolišu.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision