Novootvorena trgovina Amazon Go u Seattleu jedinstvena je na svijetu. Trgovina Amazon Go, koja je otvorena nakon više od godine dana testiranja potrebnih tehnologija, različita je od svih drugih trgovina na svijetu. U njoj, naime, nema prodavača ni čekanja na plaćanje odabranih artikala.
U toj se trgovini potrebno prijaviti na ulasku očitavanjem QR koda s pametnog telefona i to je više-manje sve što treba napraviti osim – uzeti željene artikle i napustiti trgovinu. Ne postoji klasično naplaćivanje i očitavanje cijena artikala, ne postoje redovi u kojima treba čekati da bi se platilo. Nakon izlaska iz trgovine na pametni telefon odmah stiže račun, a za plaćanje artikala tereti se kreditna kartica kupca.
BBC je dan nakon otvaranja ove jedinstvene trgovine u Seattleu objavio kratku reportažu koja prikazuje kako stvar funkcionira u praksi.
“Izašao sam s ove dvije stvari u 30 sekundi”, pohvalio se BBC-ju jedan kupac pokazujući karton pive i šalicu. “Jako je ugodno, ovakva kupovina štedi puno vremena”, rekao je drugi kupac.
“Zabavno je izaći iz trgovine bez plaćanja”, komentirao je jedan od anketiranih kupaca.
“Progresivno je, inovativno i efikasno. U tome nema ničeg što mi se ne sviđa”, dodao je drugi.
Kako stvar funkcioniše?
Novootvorena Amazonova trgovina koristi niz kamera montiranih na stropu koje identificiraju svakog kupca te prepoznaju artikle koje biraju, čime se eliminira potreba za posebnim očitavanjem i naplatom odabranih artikala na kasi.
Senzori na policama dodaju artikle na račun kako ih kupci uzimaju, odnosno brišu ih u slučaju vraćanja artikla na police.
Koncept trgovine bez prodavača i redova za čekanje na naplatu pokrenut je u decembru 2016. godine, ali su Amazonovu trgovinu u Seattleu dosad koristili samo zaposlenici Amazona kako bi se uvjerili da sistem zaista funkcioniše, javlja BBC.
Radi se o svojevrsnoj revoluciji u maloprodaji s obzirom na to da je opće poznato da se kupci vraćaju u trgovine u kojima kupovinu mogu obaviti brzo i učinkovito.
BBC navodi kako će izbjegavanje dugih redova za naplatu svakom maloprodajnom lancu dati veliku prednost pred konkurencijom. Ne treba zaboraviti ni na činjenicu da se, logično, u takvim trgovinama ne moraju zapošljavati prodavači, što čini dodatnu uštedu maloprodajnom lancu, prenosi Index.hr.