Potrošači u Hrvatskoj ponovo su se krajem 2014. svrstali među najpesimističnije u svijetu, pokazalo je istraživanje kompanije Nielsen.
Istraživanje obuhvaća ukupno 60 zemalja širom svijeta, a Hrvatska je u skupini zemalja s najnižim vrijednostima indeksa, zajedno s Južnom Korejom (48 bodova) i Italijom (45 bodova). Vrijednosti indeksa do 100 bodova iskazuju pesimizam, a one više optimizam.
Najveći su optimizam na kraju prošle godine iskazali potrošači u Indiji (129 bodova) te Indonezija i Filipini (po 120 bodova).
Među Europljanima su samo Danci iskazali blagi optimizam na kraju prošle godine, uz vrijednost indeksa od 103 boda. U Njemačkoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji raspoloženje među potrošačima balansira na granici optimizma i pesimizma, uz vrijednosti indeksa u rasponu od 98 do 94 boda.
Slično je stanje i na globalnoj razini, uz vrijednost indeksa u posljednja tri mjeseca od 96 bodova.
Iako su indeksi povjerenja potrošača svjedočili o blagom slabljenju raspoloženja između trećeg i četvrtog tromjesečja 2014., ljudi i dalje pronalaze razloge za stav da je čaša zapravo napola puna, konstatiraju u Nielsenu.