Od povećanja cijena akciza za sada nema ništa. Nema ni novog udara na džepove građana, barem ne do naredne sjednice državnog parlamenta, kada bi ovo pitanje moglo biti ponovo razmatrano kroz prijedlog zakona. Iako je Vijeće ministara BiH jednoglasno donijelo Prijedlog o izmjenama i dopunama Zakona o akcizama, u državnom parlamentu takve spremnosti nije bilo. Ipak, saglasni su da bez povećanja akciza nema ekonomskog razvoja države, a prije svega izgradnje infrastrukture.
«Povećanje od 15 feninga neće utjecati na cijene u BiH, ali će omogućiti BiH sredstva na osnovu kojih će biti kredibilna da aplicira kod međunarodnih finansijskih institucija za kredite za izgradnju autoputeva i to za one dionice za koje ne postoji interes», pojašnjava SDA-ov Šefik Džaferović, potpredsjedavajući Zastupničkog doma. Zastupnik HDZ-a BiH Predrag Kožul ističe kako je pitanje povećanja akciza od 0,15 KM na gorivo pitanje dalje izgradnje autoputeva, daljih mogućnosti kreditnih aranžmana JP Autocesta, ali i pitanje modernizacije magistralnih i regionalnih.
Za izgradnju autoputa nije potrebno povećavati akcize jer je prethodna vlast ostavila dovoljno sredstava za tu namjenu, tvrde iz SDP-a BiH . Kažu, riječ o krpljenu budžetskih rupa u predizborno vrijeme. Kako je kazao SDP-ov Saša Magazinović – postojao je novac i završeni tenderi, ali za 2 godine nije urađen nijedan kilometar autoputa».
«To je nespospobnost», poručuje on. Građani kažu da žele bolju putnu infrastukturu, modernizaciju saobraćajnica, ali ne ponovo putem uvođenja novih nameta. Smatraju da za građenje autoputeva postoje drugi modeli, ali poučeni prethodnim iskustvom strahuju bi nakon uvođenja akcize na goriv slijedila povećanje cijena životnih namirnica, smanjenje plaća , pad potrošnje i tim redom dalje.