Prvi preliminarni izvještaj o medijskom pokrivanju političkih subjekata uoči i tokom početka zvanične izborne kampanje, koji je uradila nezavisna organizacija Media Plan iz Sarajeva od 1. do 14. septembra, pokazao je da u elektronskim i printanim medijima nije bilo govora mržnje, iako su mediji u oba entiteta generalno davali najviše prostora strankama koje trenutno obnašaju vlast, rečeno je na jučerašnjoj press konferenciji.
Podijeljenost
Rezultate istraživanja prezentirali su Lejla Turčilo i Radenko Udovičić, koji su kazali da su praćenjem obuhvaćena 22 medija i da monitoring svaki dan vrši 17 ljudi. Kako je rečeno, osim sadržaja teksta, prati se veličina fotografije, kubni centimetri u printanim medijima, dok se u elektronskim prati i minutaža emitiranja određenog političkog sadržaja.
– Rezultati su u najvećoj mjeri očekivani. Preliminarni rezultati pokazuju duboku i političku i etničku i teritorijalnu, odnosno entitetsku podijeljenost. Dakle, većina medija ima svoje preference. Međutim, ono što je jako dobro jeste da u ovom periodu nije bilo jezika mržnje, kazao je Udovičić.
Naglasio je da je od javnih tv-emitera BHRT najviše prostora dao je Vladi FBiH, uz korištenje pozitivnog ili neutralnog tona, dok je FTV dajući najviše prostora Vladi FBiH imala neutralan ili negativan ton. RTRS čak 80 posto prostora u informativnim emisijama dao je Vladi RS-a, predsjedniku RS-a Miloradu Dodiku i SNSD-u. Kada su u pitanju privatne televizije, one su imale raznovrsno izvještavanje, s tim da televizije u RS-u daju više prostora strankama u tom entitetu, dok TVBN i ATV vidno neutralno ili pozitivno izvještavaju o opozicionim stranama i to najviše o SDS-u, a s negativnim tonom prema vladajućem SNSD-u. Preliminarni rezultati za printane medije i web portale, kako je kazala Turčilo, pokazuju da na portalima “nalazimo veći broj analitičkih tekstova vezanih za same izbore”.
Pozitivan ton
– Ako bismo morali dati generalnu ocjenu, mogli bismo reći da u odnosu na dnevne novine portali više nude informacije za građane, a novine više nude prostora političkim partijama za predstavljanje svojih programa, kandidata… Naravno da je logično da printani mediji u odnosu na elektronske imaju veću, uvjetno rečeno, slobodu zagovaranja određenih političkih opcija, ali u nekim slučajevima to zaista jeste vrlo direktno pozitivan ton prema određenim političkim partijama i negativan ili potpuno ignorisanje nekih oponentskih partija, kazala je Turčilo.
U prvom izvještaju navedeno je da je Oslobođenje dalo najveći prostor SDA (24 posto), te da je ton bio uglavnom pozitivan.
– Pored SDA, stranke koje su dobile najviše prostora su SNSD (10 posto), HDZBiH (sedam posto), HDZ 1990 (šest posto) i SDP (šest posto). Novine su pokrivale čak 14 stranaka (tokom perioda monitoringa), a ton prema njima je bio pozitivan ili neutralan, navedeno je u izvještaju.