Da li ste se ikada zapitali zašto su skoro sva sjedišta u avionu plave boje?
Od “Ryan Aira” i “British Airwaysa” do “American Airwaysa”, avioni skoro svih velikih aviokompanija imaju plava sjedišta. I to nije slučajno.
– Plava se vezuje za pozitivne stvari kao što su povjerenje, efikasnost, vedrina, svježina i smirenost – navodi autorica “Vodiča za psihologiju boja” Anđela Rajt (Angela Right).
Vodeći dizajner u oblasti avijacije Najdžel Gud (Nigel Good), čija firma već 30 godina sarađuje s aviokompanijama, navodi da je njihov posao kao dizajnera da pojačaju brend aviokompanija i učine ga prepoznatljivijim.
– Ipak, naša osnovna briga je da osiguramo unutrašnjost koja omogućuje komfor i stvara prijatno okruženje.
– Poenta je u kreiranju što manje stresnog iskustva tokom putovanja, a plava boja izaziva smirenost. Dok neke aviokompanije biraju otvorenije nijanse, druge se odlučuju za ‘prigušenije’ tonove. Opći cilj je stvaranje opuštenog osjećaja, kao kod kuće – navodi Gud.
Taj trend plavih sjedišta pojavio se prije nekoliko decenija i jednostavno je opstao, piše britanski “Telegraf”.
– Plava je postala korporativna boja koja simbolizira pouzdanost i sigurnost, pa je još koriste sve velike, starije kompanije – dodao je Gud.
Nekoliko prethodnih studija pokazalo je jaku povezanost boje i percepcije potrošača o brendu, uključujući i ona gdje su istraživači ustanovili da se 90 posto mišljenja o proizvodu kreira na osnovu boje.