Predstavnički dom Federalnog parlamenta podržao je danas Nacrt zakona o plaćama i drugim materijalnim pravima članova organa upravljanja i drugih organa institucija Federacije BiH, javnih preduzeća i drugih privrednih društava u većinskom vlasništvu FBiH.
Ovim zakonskim aktom se putem utvrđivanja maksimalnih iznosa ograničava visina naknada i plaća za članove organa upravljanja i drugih organa institucija FBiH, javnih preduzeća i drugih privrednih društava u većinskom vlasništvu FBiH.
Govoreći da su plaće podijeljene u dvije kategorije, federalni ministar energije, rudarstva i industrije Erdal Trhulj kazao je da mjesečna neto plaća za članove uprave privrednog društva koje ima više od 1.000 zaposlenih i ukupan godišnji prihod veći od 250.000.000 KM može biti utvrđena najviše u iznosu do pet prosječnih mjesečnih neto plaća isplaćenih u Federaciji u prethodna tri mjeseca.
Naglasio je da mjesečna neto plaća za direktora institucije, predsjednika komisije, za ostale članove uprave, zamjenika direktora ili direktora i zamjenika direktora i jednog ili više izvršnih direktora institucije, kao i zamjenika predsjednika i članove komisije, može biti utvrđena najviše u iznosu do četiri prosječne mjesečne neto plaće isplaćene u FBiH u prethodna tri mjeseca.
Mjesečna neto naknada za rad predsjednika upravnog odbora ili nadzornog odbora institucije ili upravnog vijeća, odnosno stručnog vijeća može biti utvrđena najviše do jedne prosječne neto plaće, a za njihove članove naknada iznosi 90 posto od iznosa mjesečne naknade predsjednika.
Mjesečna neto plaća za članove uprave privrednog društva koje ne ispunjava ove uslove u pogledu broja zaposlenih i/ili ukupnog godišnjeg prihoda može biti utvrđena najviše u iznosu do četiri prosječne mjesečne neto plaće isplaćene u FBiH u prethodna tri mjeseca.
Značajnu novinu u odnosu na postojeći Zakon predstavljaju i odredbe o stimulaciji i destimulaciji članova uprave privrednih društava. U zavisnosti od rezultata poslovanja u prethodnom izvještajnom periodu, ove plaće mogu biti uvećane ili umanjenes do 30 posto u periodu do usvajanja narednog godišnjeg finansijskog izvještaja privrednog društva.
Time bi članovi uprave na odgovarajući način bili motivirani za stalno preduzimanje aktivnosti s ciljem poboljšanja finansijskog stanja privrednog društva.
Stupanjem na snagu novog, prestala bi primjena važećeg Zakona o plaćama i drugim materijalnim pravima članova organa upravljanja institucija FBiH i javnih preduzeća u većinskom vlasništvu FBiH iz 2009. godine.
U okviru ograničenja maksimalnog iznosa plaća i naknada, odlukom Vlade FBiH utvrđuje se visina plaća i naknada članova organa upravljanja i drugih organa, pojedinačno po institucijama, privrednim i zavisnim društvima, izražena u broju prosječnih mjesečnih neto plaća isplaćenih u FBiH u prethodna tri mjeseca. Ove plaće utvrđuju se kao najviše mjesečne neto plaće u instituciji, privrednom ili zavisnom društvu s kojim se usklađuju mjesečne neto plaće svih ostalih zaposlenika.
Odlukom Federalne vlade utvrđuje se ukupan broj članova organa upravljanja i drugih organa, pojedinačno po institucijama, privrednim i zavisnim društvima, izuzimajući institucije, privredna i zavisna društva za koje je ukupan broj članova organa upravljanja i drugih organa uvrđen posebnim zakonom.
Budući da će ove odluke Vlade FBiH biti objavljivane u „Službenom listu FBiH“, postiže se potpuna transparentnost mjesečnih primanja članova organa upravljanja i drugih organa institucija Federacije BiH, javnih preduzeća i drugih privrednih društava u većinskom vlasništvu FBiH.
**
Predstavnički dom Parlameta FBiH prihvatio je na današnjoj sjednici Nacrt zakona o izvršenju krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera u Federaciji BiH (FBiH).
Ovaj zakon predložila je Vlada FBiH, a federalni ministar pravde Zoran Mikulić kazao je da se njime određuje izvršenje krivičnih sankcija, kazne zatvora, kazne popravnih zatvora, kazne maloljetničke delinkvencije…
Nacrt sadrži jednu od najbitnijih novina u sistemu izvršenja krivičnih sankcija u FBiH, jer je predviđeno osnivanje uprave za izvršenje krivičnih sankcija u FBiH, kao operativnog organa u sastavu Ministarstva pravde FBiH.
Također, u obrazloženju Vlade navedeno je da jedan od osnovnih pravnih razloga za donošenje novog zakona o izvršenju krivičnih sankcija u FBiH je preuzimanje i ugrađivanje u zakonski tekst prihvatljivih i ostvarljivih standarda iz Evropskih zatvorskih pravila.
Predstavnički dom prihvatio je i nacrte zakona o principima obrazovanja odraslih u FBiH i o izmjenama i dopunama Zakona o unutrašnjoj trgovini.
U obrazloženju Nacrta zakona o principima obrazovanja odraslih u FBiH , Vlada jed navela je da je u skladu s evropskim načelima i zakonima i Evropskoj povelji o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda, cjeloživotno učenje i obrazovanje odraslih dio jedinstvenog obrazovnog sistema, a razlozi za donošenje zakona o principima obrazovnja odraslih u FBiH u vezi su harmonizacije stanja u toj oblasti u kantonima FBiH.
U obrazloženju Nacrta zakona o izmjenama i dopunama Zakona o unutrašnjoj trgovini, Vlada je navela da smatra da će ovaj zakon inicirati promjene u platežnim navikama svih učesnika u izmirenju dužničkih obaveza, bilo poduzetnika (proizvođača, trgovaca…) ili ugovornih organa i predstavlja početak uvođenja financijske discipline i rješavanje problema nelikvidnosti, odnosno restrukturiranja društava koja imaju ekonomski potencijal s ciljem očuvanja održivih radnih mjesta i povećanja zaposlenosti.
Sjednica je prekinuta, a nastavak je zakazan za sutra u deset sati.