Monday, 25. November 2024.
Unsko-sanski kanton 5° C Clear Sky
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

24. Augusta. 2014. Bosna i Hercegovina, Izdvojeno, Vijesti
Pripreme za predizborne kampanje: Milioni maraka za promociju partija

Vrijeme do početka dodvoravanja političkih subjekata biračima polako ističe. Ostao je nepuni mjesec do časa kada će mnogobrojne partije, koje učestvuju na oktobarskim opštim izborima, početi sa obećanjima.

Predizbornog šarenila u naseljenim mjestima, pa i onim poplavljenim, neće nedostajati. Teško je utvrditi koliko će novca za promociju stranke i potrošiti. Informacije o tome daju se na kapaljku. Ipak, pripreme su uveliko počele, a većina tvrdi kako će znatno manje novca otići u ovu kampanju nego što je to bio slučaj ranijih izbornih godina. Uprkos “stezanju kaiša”, milioni maraka će otići u promociju dobro znanih lica, ali i nekih novih.

Prst u oko

– SDA će mnogo manje sredstava utrošiti nego što to zakonske mogućnosti predviđaju. Radit će se samo što je neophodno. Glavni oslonac naše kampanje bit će naši aktivisti na terenu, dakle kontakt sa ljudima. Sigurno će biti bilborda, dijelom moramo biti prisutni i na tom polju, ali ne u nekom velikom obimu, kazao je Amir Zukić, generalni sekretar SDA.

Predsjednik Stranke za BiH Amer Jerlagić u izjavi za Oslobođenje kaže da će SBiH u predstojećoj kampanji koristiti isključivo vlastita sredstva.

– Za razliku od partija koje su na vlasti i koje su prije dvije godine označene kao rastrošne, Stranka za BiH je prije dvije godine na oktobarskim lokalnim izborima bila među onima koje su bile najmanje rastrošne i tako će biti i ovaj put jer ćemo koristiti isključivo vlastita sredstva. S obzirom na stanje u državi nakon majskih i augustovskih poplava, mislim da bi to bio prst u oko građanima BiH, tako da će naša kampanja, zaista, u odnosu na ove partije koje su na vlasti, biti izuzetno skromna. Teško je sada govoriti o iznosu, za 15-ak dana ćemo znati koji će to biti trošak. Ali ono što vam mogu reći zasigurno jeste da će to biti skromna kampanja, da tu neće biti uopšte skupih videospotova, da ne govorim o nastupima estradnih umjetnika na tim skupovima, kaže Jerlagić.

Mladen Ivanić, lider PDP-a, kazao je kako se planirana sredstva za kampanju neće koristiti toliko na reklame, već na organizaciju skupova i boravak na terenu.

– Mi se konstantno vrtimo tu oko 350-400 hiljada KM. Koliko će to konkretno biti, ovog trenutka je vrlo teško reći, ali najveći dio toga ide na neku vrstu kredita jer mi to onda do narednih izbora polako isplaćujemo. Mi nemamo drugih izvora osim budžetskih sredstava kojima se finansiramo, nemamo nikakvih posebnih sponzora, nikakvih privatnih varijanti tako da su nama sredstva ograničena tim iznosom koji možemo dobiti od budžeta. Sredstva nećemo koristiti toliko na te reklame, mi ćemo to više koristiti na organizaciju skupova, boravak po terenu. Mi smo smanjili i broj bilborda, a ne vjerujem da imamo sredstva za skupo oglašavanje. Sigurno nećemo biti predvodnici u tome. Bićemo među partijama koje će biti manje zastupljene, jer jednostavno za to novca nemamo. Mislimo da je bitniji kontakt sa biračima nego ti silni bilbordi i videospotovi, smatra Ivanić.

Bez sjedeljki

Potpredsjednik SDS-a Mirko Šarović kazao je za Oslobođenje da će SDS za ovu kampanju sigurno potrošiti manje sredstva nego za prethodne izbore. Ipak, nije mogao precizirati o kojem iznosu je riječ.

– Mi smo u fazi pravljenja finansijske konstrukcije, ali sigurno će to biti značajno manje i vjerovatno ćemo pribjeći metodu da prilozima članova stranke dođemo do nekog budžeta, ali zaista ne bih mogao sada da procijenim koliko je to, kazao je Šarović.

Dodao je kako će jedan dio sredstava sigurno dati u humanitarne svrhe.

– Neće biti skupih automobila, neće biti kolona, neće biti skupih ručkova… Stav stranke je da se za bilo koji predizborni skup, prije ni poslije, ne organizuju bilo kakve sjedeljke. Mislimo da je skromna kampanja primjerenija i pribjeći ćemo samo onom što je neophodno da se pripremimo kvalitetno. Kampanja SDS-a će biti glasna, ali će biti skromna i jeftina i mislim da će to i glasači prepoznati, rekao je Šarović.

Što se tiče SNSD-a i troškova u ovoj kampanji, portparolka ove stranke Dušica Savić kaže kako će se ova partija truditi da kampanja bude nešto skromnija u odnosu na prethodne “s obzirom na situaciju u kojoj smo se svi našli, a u svjetlu poplava koje su se desile”.

– S obzirom na to da je zemlja potresena dubokom institucionalnom i ekonomskom krizom, a odnedavno i prirodnom katastrofom – sva ta ukupna situacija ne bi smjela dozvoliti političarima i političkim strankama na ovim izborima da budu bahati i da previše novca troše na političku promociju. Mi ćemo u skladu s tim imati jednu vrlo racionalnu kampanju. Nećemo trošiti novce na skupu promociju, skupe izvođače, gala večere itd. Želimo pokazati solidarnost i voditi kampanju bez velikih sredstava. Naš metod će biti razgovor i izravna komunikacija sa ljudima, saslušavanje njihovih potreba i stalni obilazak prostora. Nažalost, politika se previše udaljila od čovjeka i nema sluha za njegove realne probleme. Mi želimo mijenjati tu negativnu percepciju i odnos. Ja vam ne mogu kazati koji će to biti iznos, ali sasvim sigurno je da ćemo biti vrlo racionalni i da ćemo mnogo manje novca trošiti u odnosu na druge stranke, a to će naša kampanja i pokazati. Sredstva uložena u predizbornu kampanju bit će transparentna, a uvid u naše troškove bit će dostupan javnosti, kazao je za Pero Nikić, glasnogovornik HDZ-a 1990.

Po zakonu

U Demokratskoj fronti – Željko Komšić kažu kako će za kampanju utrošiti 150 hiljada maraka, a koje će pozajmiti od svojih članova.

– SDPBiH, kao i sve druge političke stranke koje učestvuju na oktobarskim izborima, utvrdio je finansijski plan za opće izbore 2014. godine i taj finansijski plan se kreće u okviru utrošenih sredstva na općim izborima 2010. godine, a SDP je, što je vidljivo iz sve dokumentacije koja je proslijeđena CIK-u, za opće izbore imao trošak od 1.523.000 KM. S tim što je Predsjedništvo SDP-a  donijelo odluku da sredstva koja su u tom okvirnom finansijskom planu bila namijenjena za outdoor kampanju –  bilbordi, city lightovi, ne budu utrošena nego usmjerena na projekte koji će pomoći u saniranju poplavljenih područja. Naravno, mi još nismo donijeli odluku konkretno gdje idu ta sredstva, u kojem iznosu, ali sigurno će sredstva, u iznosu od 160.000 maraka, koja su bila planirana za outdoor kampanju biti usmjerena za sanaciju područja koja su pogođena poplavama. Naravno, okvirni finansijski plan od 1,5 miliona će biti umanjen za 160.000 maraka za ove projekte. Ono što je bitno istaći jeste da će SDP kao i svake godine poštovati odredbe Izbornog zakona i Zakona o finansiranju političkih partija koji reguliraju oblast izborne kampanje i ponašati se u skladu sa onim što je propisano zakonom, kazala je Lidija Korać, potpredsjednica SDP-a BiH.

ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina Izdvojeno Vijesti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision