Pružena pomoć, prvenstveno humanitarna u regiji, tokom i nakon poplava u BiH, Srbiji i Hrvatskoj, je iznad svih očekivanja i pokazuje da je solidarnost u regionu na visokom nivou, rečeno je na konferenciji za medije organizovanoj nakon inauguralnog sastanka Komiteta visokih zvaničnika Jadransko-jonske inicijative u Ministarstvu vanjskih poslova BiH, javlja Anadolija.BiH je preuzela predsjedanje Jadransko-jonskom inicijativom od 1. juna 2014. do 31. maja 2015. godine, a članice Jadransko-jonske inicijative su: Albanija, Srbija, Crna Gora, Hrvatska, Grčka, Italija, Slovenija i Bosna i Hercegovina.
Glavna tema današnjeg sastanka je bila stanje na poplavljenim područjima u tri zemlje, humanitarna i državna pomoć kao i daljnji koraci u vezi sa tim.
Predsjedavajući Jadransko-jonske inicijative ambasador Ivan Orlić kazao je da je sastanak prošao vrlo dobro, te je glavna tema sastanka bila informacija o poplavama i način sanacije šteta nakon njih u regionu.
“Humanitarna i državna pomoć, koju su primile BiH, Srbija i Hrvatska, je iznad svih očekivanja i pokazuje da je solidarnost u regionu na najvišoj razini. Ljudi su bili ujedinjeni na način da su oni koji su bili ugroženi poplavama dijelili istu žalosnu tragičnu sudbinu. Svi su bili ujedinjeni od Italije do Grčke u pomaganju od posljedica poplava, spašavanju ljudi”, pojasnio je Orlić.
Kako je kazao, humanitarna pomoć iz regije je u skladu sa očekivanjima.
“Sa današnjeg sastanka mi smo uputili snažnu poruka vladama Jadransko-jonskog regiona da nastave sa pružanjem pomoći i to u dijelu u kojem je ona danas potrebna. Sada slijedi ona najveća obaveza, kako vratiti život kakav je bio prije poplava”, pojasnio je Orlić.
Govoreći o predsjedavanju BiH Jadransko-jonskom inicijativom ambasador Orlić kaže da je BiH predložila i dobila punu podršku za prioritete svog mandata na čelu JJI, a tiču se ekonomije, ekologije, turizma i transporta.
“Ovo su i četiri stupa na kojima počiva strategija EU za Jadransko-jonski region koje će Vijeća ministara EU usvojiti u septembru na sastanku u Briselu”, pojasnio je Orlić.
Kako je kazao, to je šansa zemljama, koje nisu članice, da ubrzaju svoj put prema EU.
“Ja vjerujem da ćemo mi ovdje, na ovaj način, ubrzati, ne samo put prema EU, nego promijeniti ponašanje unutar vlastite zemlje i da će nam taj okvir pomoći da ostvarimo neophodan politički konsenzus u zemlji kako bismo brže koračali ka EU”, kazao je Orlić.
On je najavio i kulturni događaj “Sarajevo, luka bez mora”, čiji su organizatori ambasada Italije u BiH i Ministarstvo vanjskih poslova BiH.
Generalni sekretar JJI-a Fabio Pogliapoco kazao je da je vrijeme predsjedavanja BiH JJI-om poklapa se sa periodom u kojem će se dogoditi dva značajna događaja: sastanci Generalnog savjeta i Savjeta Evrope.
“Svih osam članica JJI-a saglasne su sa time da je nedopustivo da postoji ‘crna rupa’ koja trenutačno egzistira u sred Evrope. Ta ‘crna rupa’ je neprirodna i treba je popuniti što je prije moguće. Mi ćemo učiniti sve da ova ‘crna rupa’ bude popunjena što prije i kako bi postala prirodnim dijelom evropskog političkog kontesta”, pojasnio je Pogliapoco.
Pomoćnik ministra zdravstva FBiH Goran Čerkez kazao je da je prvi put BiH dobila na jednom takmičenju projekat kojim se pokazalo da je moguće pristupiti Evropskim fondovima, ukoliko postoji znanje, ljudi i volja.
“BiH je direktno na natječaju dobila fondove EU. Radi se o 6,5 miliona eura koje su podijeljene između osam zemalja i 15 partnera. Cilj je da smanjimo nepotrebno šetanje pacijenata, koji traže dijagnoze u susjedstvu”, pojasnio je Čerkez.
Prema njegovim riječima, na ovaj način žele uvezati sve zemlje, napraviti maping svih zdravstvenih institucija u regiji.
Čerkez pojašnjava da je “ovo bio momenat da se projekat przentira predstavnicima Jadransko-jonske inicijative i na taj način se stvore uslovi za bolje funkcionisanje u zdravstvu”.
“Ovo je jedan pokazatelj, tračak optimizma, da mi imamo kapaciteta i da možemo pristupiti tim fondovima. Ovo je velika šansa i budućnost za BiH”, kazao je Čerkez.
Pojašnjava da je jako važno da će se pratiti kretanje pacijenata.