Vlasnik jedne prodavnice u Barceloni došao je na ideju kako će se izboriti s turistima koji samo uđu, a ništa ne kupe.
„Razgledanje dućana – 5 eura po osobi, hvala”, može da se pročita na ulazu u „Queviures Murria“, tradicionalni dućan koji prodaje delikatese u Barceloni još od 1898. godine.
Bez kupovine
Da, dobro ste pročitali: vlasnicima je dosta turista koji ulaze izlaze bez obavljene kupovine. Ipak, ako se pitate kako to izgleda u praksi, dućan još nikom nije naplatio razgledanje, prenosi Punkufer.hr.
Prema poslovođi Toniju Merionu, ovdje nije namjera zapravo da se naplati radoznalim posmatračima, već spriječi turiste da ometaju rad i poslovanje dućana. Merion objašnjava da je znak isprva postavljen kao šala, ali se pokazao prilično djelotvornim u porastu prodaje, pa je ostao. Sada, kada posjetioci priđu da fotografišu radnju, često na kraju i kupe nekoliko proizvoda.
Ljepši maniri
Osim što potroše neki novac, mnogi posjetioci pokazuju bolje manire – nešto što su vlasnici smatrali da se ne događa dok su turisti šetali radnjom i slikali sve oko sebe. Ovaj „neuništiv” lokal popularna je atrakcija u gradu zbog svojih nostalgičnih reklama iz 1920-ih i modernističkog šarma.
Masovni turizam postaje sve veći problem u Barceloni, a ovo nije prvi put da iz grada, bilo da je riječ na gradskoj, bilo na pojedinačnoj osnovi, poduzimaju mjere protiv onog što smatraju nepoželjnim ponašanjem.
Tako je prošle godine Barcelona zabranila pušenje na svim gradskim plažama, uvodeći kaznu od 30 eura za svakoga ko bude uhvaćen u tome. Grad definitivno pokušava da uskladi rastući broj turista s održavanjem grada čistim i pogodnim za život, a da li će u tome uspjeti, pokazat će vrijeme.