Krajem 19. i početkom 20. stoljeća šest parobroda, tada najučestalijih tipova pomorskog prijevoza, je nosilo ime “Bosna”. Ono što je zanimljivo je činjenica da je svih šest tragično stradalo prije “penzionisanja”.
Više je razloga zbog kojih su brodovi nosili ime Bosna, nešto zbog veza sa Austro-Ugarskom a nešto i zbog egzotike koju je tada područje Bosne i Hercegovine predstavljalo za ostatak zapadne Evrope.
Prvi od brodova SS Bosna je bio manji teretni brod od 339 tona koji je porinut u augustu 1878. godine u Rostocku na sjeveru Njemačke. Kasnije je taj brod prodan u Argentinu gdje je preimenovan u “Toro” a u julu 1907. godine je stradao nasukavši se na obalama Čilea.
Naredni parobrod Bosna je jedan od najpoznatijih na ovoj listi. To je bio ujedno putnički i teretni brod težine 2.500 tona sagrađen 1898. godine na lokaciji Sestri Ponente u Italiji. Ovaj brod je stradao tokom Prvog svjetskog rata kada ga je potopila njemačka podmornica u blizini libijske obale 1915. godine. Tada je poginulo 12 mornara.
Talijanski brod “Bosna” (1898) u Šibeniku
Najveći od svih brodova pod ovim imenom je bio SS Bosnia sagrađen također 1898. godine u Jarrowu u Engleskoj za potrebe linije Hamburg-SAD. Ovaj veliki brod težine 7.400 tona je prodan kasnije u Hong Kong, a stradao je nakon što je izgorio u požaru 1924. godine.
Putnički brod SS Bosna iz 1899. godine je konstruisan u Trstu, u tadašnjoj Austro-Ugarskoj. Prebačen je 1922. godine u Jugoslaviju, a nakon talijanske okupacije 1941. godine preimenovan je u “Lissa”. Stradao je u savezničkom bombardovanju Zadra u augustu 1944. godine.
Posljednji od brodova na listi je također konstruisan u Engleskoj, ovaj put 1928. godine u North Sandsu. Trgovački brod je jedan od prvih potopljenih nakon početka Drugog svjetskog rata. 5. Septembra 1939. godine je pogođen torpedom sa njemačke podmornice U-47 nakon čega je potonuo.
Teretni brod “Bosna” koji je plovio pod zastavom Maršalovih otoka
Prema vesselfinder.com trenutno samo jedan brod nosi ime “Bosna”, no prema posljednjim podacima nije u upotrebi od 2019. godine. Brod za prijevoz rasutog tereta je u vlasništvu turske kompanije, a plovio je pod zastavom Maršalovih otoka.