Šestero od desetero djece i tinejdžera na svijetu ne uspije dostići osnovni nivo vještina u učenju, upozorava se u izvještaju Ujedinjenih nacija.
Iz UN-a ove rezultate nazivaju “zapanjujućim” i smatraju da to predstavlja “krizu obrazovanja”, prenosi BBC.
Međunarodna pomoć u obrazovanju se većinom fokusira na dostupnost škola, pogotovo u siromašnijim zemljama subsaharske Afrike ili u zonama konflikata.
Međutim, ovo novo istraživanje UNESCO-vog Instituta za statistiku upozorava na nedostatak kvalitete unutar škola, uz podatak da više od 600 miliona djece školske dobi ne posjeduje osnovne vještine u matematici i čitanju.
Rezultati istraživanja pokazuju da će u subsaharskoj Africi 88 posto djece i adolescenata ući u odraslu dob bez osnovnih vještina u čitanju.
U centralnoj i južnoj Aziji, 81 posto ne dostigne adekvatan nivo pismenosti.
U izvještaju se upozorava da će bilo kakve ambicije za socijalnim i ekonomskim napretkom biti ugušene nedostatkom čitalački i matematički pismenog stanovništva.
U Sjevernoj Americi i Evropi, samo 14 posto mladih ljudi je na tako niskom nivou obrazovanja.
Međutim, u izvještaju se navodi da samo deset posto svjetske populacije djece školske dobi živi u ovim razvijenijim regijama.
– Mnoga od ove djece nisu sakrivena ili izolirana od svojih vlada i zajednica. Oni sjede u učionicama – kazala je Silvia Montoya, direktorica UNESCO-vog Instituta za statistiku.
Pažnju na ovaj problem “obrazovanja bez učenja” je također skrenula i Svjetska banka u svom ovosedmičnom izvještaju.
U tom izvještaju se upozorava na milioni mladih ljudi u zemljama s niskim ili srednjim prihodima dobijaju neadekvatno obrazovanje zbog kojeg će postati zarobljenici slabo plaćenih ili nesigurnih poslova.
Predsjednik Svjetske banke, Jim Yong Kim je kazao da nedostaci u obrazovanju toliko mnogo djece predstavljaju “moralnu i ekonomsku krizu”.
Istraživači su upozorili da učenici u Keniji, Tanzaniji, Ugandi i Nikaragvi nakon višegodišnjeg obrazovanja ne mogu obaviti jednostavne računske radnje ili pročitati jednostavne rečenice.
Temeljni nivo vještina u obrazovanju u osnovnoj školi postigne 99 posto učenika u Japanu, ali samo sedam posto učenika u Maliju, kazali su.