Dok je Centralna izborna komisija Bosne i Hercegovine u pripremi lokalnih izbora, stranke idu korak dalje. Izborna kampanja već je počela. Jasno je da je preuranjena. I kao takva – zakonom zabranjena, ali primjeri iz dana u dan pokazuju da, ipak, nije spriječena. Predviđena kazna do 4.000 maraka strankama i pojedincima nije prepreka.
Spotovi, slike, slogani. Stranke i pojedinci vrijeme ne gube. Predizborne kampanje očito spremne, a društvene mreže najkraći su put do glasača. Malo-pomalo, promocija u različitim oblicima se širi. I to preuranjeno i protivno Izbornom zakonu Bosne i Hercegovine. Prema tehničkim izmjenama ovog zakona, članom 7. predizborna kampanja počinje tek mjesec prije izbora i tačno toliko traje. Izuzetaka nema. Zato, CIK upozorava, ali i po potrebi reaguje:
“Očigledno, imamo na sceni masovnu zloupotrebu i društvenih mreža i online medija i elektronskih medija u vidu preuranjene kampanje i promoviranje programa političkih subjekata”, naglasila je Irena Hadžiabdić, predsjednica CIK-a BiH.
Brojne kazne su već spremne. Kako se oglašavaju, tako i CIK kazne dijeli. A kazne su do četiri hiljade maraka – u odnosu na način kršenja zakona. Taj ceh će platiti brojne stranke, poput SNSD-a, DNS-a, HNP-a, SDA. A pridružit će im se Narod i Pravda i Naša stranka. Obje iz istog razloga – preuranjena promocija putem društvenih mreža. No, stranke, čini se, nisu škrte i ne žale platiti nekoliko hiljada maraka da bi, ipak, došli do cilja.