Na gradilištu bihaćkog aerodroma trenutno se vrši testiranje na 300 metara testnoj poletno-sletnoj stazi, koja je ovo preduzeće koštala 2 milona maraka.
U naredna četiri mjeseca trebalo bi se pouzdano, sa pozicije struke, znati da li je na ovom terenu moguće graditi aerodrom.
Na bihaćkom aerodromu, jednoj od najvećih investicija u kantonu posljednjih godina, radovi teku predviđenom dinamikom.
Dosadašnje analize pokazuju da je nosivost tla na kojem je urađena testna dionica poletno-sletne staze više nego zadovoljavajuća i da se s radovima može nastaviti.
Do sada je u aerodrom uloženo 9 miliona maraka, a koliko će radovi trajati ovisit će od nadležnih koji trebaju donijeti odluku na koji način će se njegova izgradnja nastaviti, tj. trebaju odrediti dinamiku kojom će se osigurati finansijska konstrukcija.
Adnan Bajrić v.d. Aerodroma Bihać kazao je kako ” ti rezultati trebaju da pokažu nosivost ovog tla. Prvobitni rezultati su daleko bolji nego što trebaju biti i vjerujem da će se ne kraju potvrditi da ovdje može biti izgrađen aerodrom.”
Ovi pokazatelji potvrda su opravdanosti ideje o tome da Bihać treba imati aerodrom i da nema razloga da se gradi decenijama, a radovi se mogu ubrzati samo ako se promjeni način finansiranja njegove gradnje. Prvi način je da se država odazove krajiškim potrebama, te da se oduži za sve što su ljudi sa tog prostora učinili za domovinu u vrijeme agresije na BiH, drugi i treći način je kredit ili javno-privatno partnerstvo.
“Realno je za očekivati da Vlada FBiH finansira ovaj projekat ili da se zaduži kod kreditora ili bude garant nama za takva sredstva. Na kraju ima i opcija javno-privatnog partnerstva kroz jedan od modela koji bude odgovarao gradu i investitoru” ističe Bajrić.
Krajem oktobra Skupština Unsko-sanskog kantona usvojila je Zakon o javno-privatnom partnerstvu, a u narednih par mjeseci trebao bi biti u primjeni. Samim time menadžment aerodroma nastavit će razgovore sa potencijalnim investitorima, u vezi nekog od modela finansiranja i izgradnje budućeg aerodroma.
“Do sada u našim razgovorima i dogovorima su to razvojni fondovi i privatne firme sa Bliskog istoka koji žele da dođu ovdje na ovaj prostor, koji je spoj istoka i zapada. Oni će sebi omogućiti put ka Evropi, a mi ćemo dijaspori omogućiti domovinu bližom” kazao je Bajrić.
Javno preduzeće Aerodrom Bihać za sada je u nadležnosti grada Bihaća i direktno korespondira sa Vladom FBiH, a u kontekstu njihovog interesovanja je da ovo preduzeće pređe sa nivoa Grada na nivo Federacije, odnosno u nadležnost federalnog Ministarstva prometa i komunikacija.