Wednesday, 27. November 2024.
Unsko-sanski kanton 10° C Light Rain
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

1. Oktobra. 2014. Bosna i Hercegovina, Izdvojeno
TIBiH: Institucije nisu odgovorile na potrebe građana nakon poplava

Prijave građana, kao i terensko istraživanje Transparency International (TI) BiH, pokazali su da su se institucije na gotovo svim nivoima pokazale nesposobnim da odgovore na potrebe građana.

Više od 500 građana koji su se obratili Transparency Internationalu (TI) BiH, kao i terensko istraživanje u poplavljenim područjima, ukazuju na izostanak kordinacije institucija, politizaciju raspodjele pomoći i brojne zloupotrebe pri procjeni štete i dodjeli pomoći poplavljenom stanovništvu u BiH.

Glasnogovornica TIBiH Ivana Korajlić rekla je na pres-konferenciji u Banjoj Luci da su prijave građana, kao i terensko istraživanje, pokazali da su se institucije na gotovo svim nivoima pokazale nesposobnim da odgovore na potrebe građana.

Predstavljajući nalaze istraživanja na terenu u poplavljenim područjima o mehanizmima raspodjele pomoći, kao i iskustva i prijave građana koji su se obraćali TIBiH od juna do septembra 2014. godine, Korajlić je rekla da je TIBiH u spomenutom periodu primio više od  500 poziva građana iz različitih dijelova BiH koji su imali sumnje i žalili se na neregularnosti u procesu raspodjele pomoći.

“Ukazano je na nedostatak koordinacije među institucijama, koje su se međusobno optuživale za političke opstrukcije, kao i politizaciju cjelokupnog procesa raspodjele sredstava i pomoći za poplavaljena područja kroz međustranačke konflikte i korištenje pomoći za predizbornu kampanju”, rekla je Korajlić.

Terensko istraživanje ukazalo je na nejednak pristup registraciji pogođenih poplavama i pristigle pomoći, što je otvorilo sumnje građana u regularsnost i objektivnost pri raspodjeli pomoći.

Građani su se žalili na: prodaju i krađu humanitarne pomoći, pristrasnost pri raspodjeli, neregularnosti prilikom procjene štete i dodjele platnih kartica i vaučera.

“Ono što je posebno zabrinjavajuće, a to je da građani uopće nisu bili upoznati od  nadležnih institucija o tome ko ima prava na pomoć, koji su kriteriji te na koji način mogu dobiti i koristiti pomoć”, rekla je glasnogovornica TIBiH.

Naglasila je da je TIBiH na osnovu prijava građana proslijedio 23 prijave relevatnim institucijama – policiji i Komisiji za procjenu štete, a u nekoliko slučajeva su institucije proslijedile prijave nadležnim tužilaštvima.

Korajlić je dodala da je zabrinjavajuće i potpuno odsustvo strateškog pritupa vlasti u BiH za naredni period, koje se ogleda kroz nepostojanje i neobjavljivanje procedura za utrošak sredstava prikupljenih kroz donatorsku konferenciju te nedostatak plana obnove ne samo infrastrukture i stambenih objekata, već i privrede koja je, iako odavno gotovo uništena, kroz poplave doživjela dodatni udarac.

ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina Izdvojeno

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision