
Katastrofalna putna infrastruktura, neadekvatna saobraćajna signalizacija, nedovoljno rigorozne sankcije, divljanje na cestama, ali i sve učestalije korištenje mobilnih telefona samo su neki od razloga porasta nesreća i gubitka života na bh. saobraćajnicama.
U saobraćajnim nesrećama proteklog vikenda poginulo je pet, a povrijeđeno je 11 osoba. Svih pet osoba je poginulo u nesrećama u subotu, a u četiri udesa su učestvovali vozači motocikla.
Ovi slučajevi su samo posljednji u nizu tragedija u kojima su ljudski životi izgubljeni, a “crna statistika” stradalih na bh. cestama je, nažalost, sve veća. O uzrocima porasta saobraćajnih nesreća, ali i o brojnim drugim pitanjima za Klix.ba govorio je diplomirani inžinjer saobraćaja i vještak saobraćajne struke Enver Abadžić.
“Kada govorimo s aspekta vještačenja i ulaženja u detaljne uzroke nastanka saobraćajnih nesreća, posebno onih sa smrtnim ishodom i većim posljedicama, kao i onih s većom materijalnom štetom su faktori subjektivne prirode. Oni se ogledaju u ponašanju učesnika u saobraćaju, u vožnji pri prevelikim brzinama, nepoštivanja saobraćajnih propisa, ali tu postoji i jedan bitan uzrok koji ni propisi nisu dovoljno obradili, a to je upotreba mobitela prilikom upravljanja vozilom”, kaže Abadžić.
Putna infrastruktura u našoj zemlji je daleko od zadovoljavajuće i sigurne, što predstavlja plodno tlo za potencijalne tragedije. Rupe, loša i nedostatna saobraćajna signalizacija. Gužve, sporost, probijanje rokova, odroni, teške i česte nezgode – sve su to prve asocijacije na kvalitet putne infrastrukture u Bosni i Hercegovini. Uprkos velikoj količini uloženog novca, putna infrastruktura BiH je među najlošijim i najopasnijim u regionu.
Nažalost, većina stradalih u saobraćajnim nesrećama, kao i onih koji te nesreće izazivaju su mladi ljudi što pokazuje nedostatak preventivnog djelovanja koje se ogleda prije svega u edukaciji o nastajanju, izbjegavanju, ali i reakciji u potencijalno opasnim situacijama.
Dugoočekivani prijedlog o izmjena i dopunama zakona o sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH kojim bi se definisala bahata vožnja što bi za prekršitelje zakona značilo strožije kazne još uvijek je samo mrtvo slovo na papiru.
ZADNJE VIJESTI IZ Bosna i Hercegovina
