Friday, 22. November 2024.
Unsko-sanski kanton -1° C Broken Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

9. Novembra. 2024. Zanimljivosti
U jednom od najviših njemačkih tornjeva niko ne živi, a izgradio ga je proizvođač liftova

Toranj u kojem niko ne živi dominira njemačkim Schwarzwaldom, nedaleko od srednjovjekovnog grada Rottweila. Zove se TK Elevator Testturm i s blizu 246 metara je među najvišim građevinama u zemlji.

Uočljivo odsustvo prozora ukazuje da u njemu nema ureda ili stanova. Njegova namjena je testiranje novih liftova u 12 okna. Naime, testiranje u ovom tornju vrši proizvođač liftova TK Elevator, koji je napravio liftove za nebodere širom svijeta, među kojima je Svjetski trgovinski centar (World Trade Center) u New Yorku.

Spomenuta kompanija ima tornjeve za testiranje i u Sjedinjenim Američkim Državama i Kini. Pojedini tornjevi za testiranje liftova su viši od onog u Schwarzwaldu. Japanski konglomerat Hitachi je jedan takav napravio u kineskom Guangzhouu, a visok je 289 metara, što je jedna od najviših građevina u gradu koji je prepun nebodera.

Glavni tehnološki direktor finskog proizvođača liftova Kone Tomio Pihkala je istakao da su tornjevi za testiranje liftova “nešto poput testne staze za Formulu 1”. Prema njegovim riječima, prvenstveni razlog postojanja ovakvih tornjeva jeste što se u njima provjerava sigurnost koja je provjerljiva samo u stvarnim okolnostima.

Rekreiranje uslova rada

Kone, koji je instalirao svoje liftove u neboderu Taipei kao najvišoj zgradi od 2004. do 2010. godine i londonskom neboderu The Shard, svoj prvi toranj za testiranje je izgradio 1967. u finskom Hyvinkaau. Od tada su izgradili još četiri tornja za testiranje, a onaj najviši je izgrađen 2015. u kineskom Kunshanu – visok je 235 metara.

“U tornjevima za testiranje stvaramo stvarne uslove rada, bez prisustva korisnika liftova. To je također odlična lokacija za provjeru kvaliteta, udobnosti i pouzdanosti lifta”, naveo je Pihkala.Sigurnosni testovi podrazumijevaju i simulaciju slobodnog pada.

“Ne simulira se slobodan pad stvarnog lifta, već predmeta čija je masa jednaka masi lifta. U tom slučaju se kočnica u slučaju nužde i sigurnosni uređaji moraju aktivirati kako bi se lift sigurno zaustavio, a da niko ne bude povrijeđen”, objasnio je Pihkala.

Razlog zbog kojeg su pojedini tornjevi za testiranje toliko visoki je taj što je većina modernih liftova toliko brza da ponestaje prostora u tornjevima za testiranje.

“Kada je lift brži, potreban je viši toranj za testiranje. Brzi liftovi se kreću brzinom većom od devet metara u sekundi, a za testiranje takvih liftova je potrebno više prostora za postizanje maksimalne brzine i usporavanje”, dodaje Pihkala.

No, izgradnja prema gore nije jedina mogućnost. Zapravo, najduže postrojenje za testiranje liftova je ispod zemlje. Riječ je o postrojenju u finskom Tytyriju, dio je rudnika krečnjaka i nalazi se 350,5 metara ispod površine zemlje.

“Ovo je jedinstveno u našoj industriji. Dogovorili smo se da koristimo pojedina otvorena okna u rudniku, što nam omogućava da testiramo liftove koji se mogu koristiti u zgradama visokim do jedan kilometar”, rekao je Pihkala.U ovom postrojenju se liftovi mogu testirati pri brzini od 18,8 metara u sekundi. Rudnik, odnosno postrojenje za testiranje ima 11 okna ukupne dužine od 1,6 kilometara.

Stubovi liftova moraju biti otporni na snažne vjetrove, koji mogu uzrokovati ljuljanje liftova i utjecati na uslove testiranja. Zbog toga pojedina postrojenja za testiranje imaju “prigušivače mase” ili masivna klatna koja se suprotstavljaju vibracijama uzrokovanima vremenskim prilikama i zemljotresima.

No, inženjeri, koji testiraju liftove u ekstremnim uslovima, ova masivna klatna mogu koristiti na potpuno suprotan način – da ih koriste za stvaranje vibracija, a ne da ih apsorbuju.

Toranj TK Elevator Testturm u Rottweilu ima klatno teško 200 tona, koje je okačeno na četiri čelične sajle i koje se pokreće pomoću dva motora. Neki od najvećih izazova za TK Elevator su simulacije vjetra i zemljotresa.

Turistička atrakcija

Eksterijer tornja njemačkog proizvođača liftova je napravljen od fiberglasa koji mu daje elegantan izgled. Ovakva fasada ne samo da građevinu štiti od sunčevog zračenja i vjetra, već je ono na osnovu čega se stanovništvo orijentira.

Nakon što je otvoren 2017., postao je turistička atrakcija i mjesto godišnje utrke “stair run” s više od 1.000 učesnika. Većina posjetitelja dolazi na vidikovac tornja, koji je najviši u Njemačkoj i s kojeg se pruža neprekidan pogled na Schwarzwald. Do vidikovca, koji je na visini od 232 metra, stiže se liftom za 30 sekundi. S tog vidikovca je moguće vidjeti i Alpe u Švicarskoj, piše CNN.

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision