Monday, 25. November 2024.
Unsko-sanski kanton 9° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

17. Oktobra. 2023. Zanimljivosti
Učenici u Njemačkoj sve lošiji u maternjem jeziku

Nikada do sada učenici devetog razreda nisu bili tako loši u njemačkom jeziku kao sada. To pokazuje studija Konferencije ministara obrazovanja i kulture. Stručnjaci smatraju da je razlog zatvaranje škola tokom pandemije koronavirusa.

Redovni sastanak ministara obrazovanja obilježile su teme kako nastavničku profesiju učiniti privlačnijom, kakve dodatne obrazovne ponude treba da postoje i šta se još trenutno dešava.

No, obraćanje Petre Stanat, šefice Zavoda za razvoj kvaliteta u obrazovanju (IQB) dovelo je do uzbuđenja. Ona je predstavila rezultate studije i obrazovni trend za prošlu godinu. U njima se tretira kapacitet učenika devetog razreda iz predmeta njemački, engleski i francuski jezik.

Pad nivoa znanja njemačkog jezika

Upravo rezultati poznavanja njemačkog jezika bili su šokantni – 34 posto učenika ne uspijeva postići standard čitanja (2015. je bilo 18 posto), 22 posto njih ne zadovoljava minimalne standarde u pravopisu (2015. je bilo 13 posto). Autori studije su konstatovali: “Ovo je statistički značajan i evidentan pad kompetencija iz predmeta njemački jezik”.

Predmet njemačkog, osnova cjelokupne nastave, ima problem, a tako i Konferencija ministara obrazovanja i kulture. Studija također pokazuje da samo 18 posto učenika ocjenjuje svoje interesovanje za predmet kao “visoko”. Petra Stanat je zabrinuta.

“Iznenadilo me u kako velikoj mjeri su zastupljeni negativni trendovi po pitanju predmeta njemačkog jezika”, izjavila je Stanat.

U nekim porodicama skoro da se ne govori njemački

Studija takođe pokazuje da su već ranije poznate veze potvrđene. Obrazovno ugroženi domovi i porodice u kojima se malo govori njemački su najveći problem za djecu. Na primjer, u obzir je uzimano i to da li u roditeljskim domaćinstvima učenika ima više ili manje od 100 knjiga – pokazatelj udaljenosti ili bliskosti s obrazovanjem.

Studijom se bavilo i time koliko se često njemački jezik govori u domovima učenika. Rezultat još jednom potvrđuje ono što se znalo: više knjiga – bolji školski uspjeh. I što se manje govori njemački jezik, to su lošije obrazovne šanse.

Iako je udio roditelja sa slabijim obrazovanjem i roditelja migrantskog porijekla značajno porastao od 2015., samo to povećanje ne može objasniti pad znanja njemačkog jezika u mjeri u kojoj je to ustanovljeno. Naučnici su to provjerili uz pomoć kontrolnih proračuna u kojima su vrijednosti izmjerene 2022. godine uporedive s onima iz 2015. Dakle, šta se još desilo tokom ovog perioda?

Nisu samo migranti

I organizatori studije i ministri obrazovanja sumnjaju da je razlog zatvaranje škola tokom restriktivnih mjera u vrijeme pandemije. Podaci studije sami po sebi nisu prikladni za definitivno razjašnjavanje uzroka. Ipak, šefica IQB-a Stanat je kazala da vjeruju da su ograničenja u školskoj svakodnevici vezana za pandemiju imala važnu ulogu.

Upadljivo je da su se rezultati negativno razvijali u svim saveznim pokrajinama. Tako i u onim u kojima je udio migranata manji nego u drugim.

Loši rezultati u segmentu slušanja

Ministar obrazovanja u Hessen-u Ralph Alexander Lorz (CDU) također u to sumnja i jednostavno ponavlja sopstvenu izjavu u kojoj je već davno upozoravao.

“Vjerovatno će nam trebati pet godina da nadoknadimo pet mjeseci zatvaranja škola. I mislim da je to dio tog efekta”, konstatovao je.

Organizatori studije su istakli da se loši rezultati posebno odnose na oblast slušanja, tj. na one vještine na koje otkazivanje nastave u učionicama ima posebno veliki utjecaj. Čitanje i pravopis su nešto manje pogođeni, jer se mogu lakše vježbati kod kuće tokom učenja na daljinu nego što to mogu slušanje i govor.

U kolonama brojki u studiji nalazi se još jedan, naizgled paradoksalan, pokazatelj da je zatvaranje škola tokom pandemije bilo odlučujući faktor za nagli pad rezultata iz njemačkog – rezultati iz engleskog jezika su poboljšani u istom periodu.

Bolji engleski zahvaljujući Netflixu?

Ono što na prvi pogled izgleda nelogično, prema naučnicima, pruža potencijalno ključan pokazatelj o tome šta se dogodilo tokom pandemije. Umjesto da razgovaraju na njemačkom i na taj način treniraju svoje jezičke vještine, mnogi učenici su očigledno drugačije provodili vrijeme – slušajući i čitajući engleski.

“Vjerujemo da je pandemija ovdje možda i imala pozitivan učinak. Učenici su provodili dosta vremena na internetu ili su gledali Netflix, i to često na engleskom”, ukazala je Stanat.

Ako je zatvaranje škola glavni uzrok lošijih rezultata, možda se u izvještajima krije dobra poruka, ali posebno za buduće učenike, jer je vrijeme zatvaranja škola prošlo. Čini se da se u budućnosti ne očekuje dalji, još dublji pad rezultata iz predmeta njemački jezik. Barem ne iz ovog razloga, piše Deutsche Welle (DW).

ZADNJE VIJESTI IZ Zanimljivosti

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 831 871
F: (+387) 037 831 872
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision