Ured za reviziju institucija u Federaciji BiH je, u skladu s Planom revizija za 2023/2024. godinu, izvršio 107 finansijskih revizija, šest revizija učinka i 16 praćenja postupanja po preporukama iz ranije provedenih finansijskih revizija.
Provedenim finansijskim revizijama su obuhvaćene institucije Federacije BiH i kantona, preduzeća u većinskom državnom vlasništvu, kantoni, gradovi, općine, zavodi, fondovi i javne ustanove.
Pored revizije Izvještaja o izvršenju budžeta FBiH i konsolidovanih finansijskih izvještaja pet kantona, ukupno izvršenje budžeta/finansijskih planova pojedinačno revidiranih subjekata iznosilo je cca 9,5 milijardi KM.
Od 107 objavljenih izvještaja finansijske revizije data su sljedeća mišljenja: za finansijske izvještaje 40 pozitivnih, 56 s rezervom i 11 negativnih; za usklađenost sa zakonima i drugim propisima 11 pozitivnih, 83 s rezervom i 13 negativnih. U cilju otklanjanja utvrđenih nepravilnosti i jačanja sistema internih kontrola dato je 1.975 preporuka.
Revizijama učinka obuhvaćene su aktuelne teme od značaja za kvalitet života građana, i to: Učinkovitost poticaja u poljoprivredi; Inkluzivno obrazovanje u Federaciji BiH i Aktivnosti institucija na implementaciji Ciljeva održivog razvoja.
Prilagođavanjem standardnih revizija akutnim problemima i specifičnim ciljevima i oblastima Ured za reviziju nastoji stvoriti nove vrijednosti i ispuniti očekivanja okruženja. Do kraja godine će se, u skladu sa terminskim planom, sačiniti još jedan izvještaj revizije učinka.
Osim najvažnijih nalaza i preporuka, u Revizorskom izvještaju su prezentirani različiti statistički podaci i analize prema vrstama subjekata, zbog čega on pruža sveobuhvatne informacije o korištenju i upravljanju javnim sredstvima u Federaciji BiH.
Izvještaj je namijenjen prvenstveno Parlamentu Federacije BiH, koji treba da vrši nadzor i traži odgovornost rukovodilaca za utrošena javna sredstva, i koji može, na osnovu revizijskih nalaza i preporuka, poduzeti odgovarajuće korektivne mjere, saopćeno je iz Ureda za reviziju institucija u FBiH.