Uskoro bi na snagu trebao stupiti Pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače. Mogao bi dovesti i do poskupljenja vozačkih obuka i ispita. Istovremeno, cijene polaganja vozačkih ispita su različite, stoga iz Asocijacije autoškola traže njihovo ujednačavanje da bi se zaštitila najniža cijena časa i eliminisala nelojalna konkurencija.
Pravilnikom o osposobljavanju kandidata za vozače utvrđen je broj časova potreban za sticanje vozačke dozvole za određenu kategoriju. U Ministarstvu komunikacija i prometa BiH tvrde da će na ovaj način biti određena minimalna cijena časa, te da će autoškole biti spriječene da slobodno formiraju cijene.
Sve bi u konačnici moglo dovesti do, pogodite čega – poskupljenja polaganja vozačkih ispita. U autoškolama traže ujednačavanje cijena koje na teritoriji BiH variraju od 750 do 1.800 maraka.
U Asocijaciji autoškola BiH tvrde da struka nije bila uključena u izradi Pravilnika. Kao poseban problem ističu da već 11 mjeseci u BiH se ne može polagati ispit za D kategoriju, koja se odnosi na vozače autobusa.
“To su ljudi koji idu vani, koji imaju posla u Njemačkoj, Zapad ih čeka raširenih ruku. Čak imamo deficitarnih kadrova, a oni ovdje prebacuju stvar na cijenu, da je zbog toga”, kaže Zdravko Ivić, član UO Asocijacije autoškola BiH.
U Ministarstvu komunikacija i prometa BiH tvrde da je problem odliv radne snage iz BiH, odnosno vozača sa C ili D kategorijom, koji odlaze u inostranstvo, te da ne žele dopustiti da se vještački formiraju vozači koji imaju te kategorije, jer se, kako kažu, time ugrožava sigurnost saobraćaja.