Završena druga faza tunela 1. mart: Sarajevo i Zenica na korak do spajanja autocestom
1. Mart. 2014. u 8:06

Svečanom ceremonijom danas je ozvaničeno završavanje druge faze radova na tunelu “1. mart”, koji se gradi na poddionici koridora 5-C Gorica – Bilješevo.

Tunel “1. mart” dug je gotovo tri kilometra i jedan je od najdužih tunela u BiH, a angažman na izvođenju radova za drugu fazu povjeren je bh. kompanijama: Euroasfalt d.o.o. Sarajevo i ŽGP d.d. Sarajevo.

Premijer Federacije BiH Nermin Nikšić u obraćanju radnicima rekao je da je ovo njihov dan i zahvalio na odlično obavljenom poslu i na tome što su nam svima omogućili da se osjećamo ponosnim.

Naglasio je da tunel završavamo 22 godine od sticanja nezavisnosti BiH, ali da smo još, nažalost, daleko od sigurne budućnosti koju su građani željeli kada su glasali na referendumu.

“O tome govore zahtjevi obespravljenih radnika i građana koje čujemo ovih dana”, rekao je Nikšić.

Dodao je da ga još više čini žalosnim što ima onih kojima smeta svaki uspjeh u BiH i kazao da su sinoć oko pola noći “sile mraka u šumi u blizini tunela iskopale kabl i prekinuli dotok električne energije”.

“Njima poručujem da ćemo štetu popraviti i uprkos njihovim diverzijama svaki dan će biti sve više BiH. Ova zemlja i njene institucije moraju ostati čvrste na njenom putu u bolje sutra”, istakao je Nikšić.

Direktor JP Autoceste FBiH Ensad Karić podsjetio je da je izgradnja tunela započeta 2010. godine a da je, nakon što su slovenske kompanije SCT i Primorje kao prethodni izvođači radova otišli u stečaj, i izgradnja tunela u augustu prošle godine povjerena Konzorciju bh. građevinskih kompanija koji čine Euroasfalt, Hidrogradnja, ŽGP, ENTEA i Butimir.

Karić je istakao da su prilikom pregovora s kreditorom Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) za drugu fazu radova insistirali da domaće kompanije ravnopravno učestvuju na tenderu i da je danas vidljivo da su te domaće kompanije opravdale ukazano povjerenje.

Pojasnio je da je rok završetka druge faze radova 31. maj te da radove završavaju gotovo dva mjeseca prije zadatog roka. Naglasio je da se završetak treće faze radova i povezivanje Sarajeva i Zenice autoputem očekuje u junu ove godine.

Po okončanju ceremonije premijer Nikšić uručio je radnicima sliku tunela “1. mart”, dok su oni njemu poklonili građevinski šljem s ugraviranim njegovim imenom.

Radovi druge faze na tunelu “Prvi mart” obuhvataju betoniranje tunela – hidroizolaciju, odvodnju sekundarne podgrade, kolovozne instrukcije i elektroinstalacije. Već je pokrenutno izvođenje radova na trećoj fazi koji se odnose na opremanje tunela elektromašinskom opremom, protivpožarnom zaštitom, saobraćajnom i informatičnom opremom za upravljanjem tunelom, sistemom za odvodnju, nišom za uklanjanje pokvarenih vozila te prostor za evakuaciju putnika.

Vrijednost radova u drugoj fazi iznosila je 50 miliona KM, a tunel će skratiti put od Sarajeva do Zenice za šest kilometara.