Četvrtak, 4. Septembar 2014.
Unsko-sanski kanton 29° C Scattered Clouds
Search
Generic filters
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Filter by Custom Post Type
Velkaton
Melbourne
Chicago
London

4. Septembar. 2014. Izdvojeno, Region
Sudski sporovi najvećih moćnika tresu Hrvatsku: Bandić tužio i HTV

Na zagrebačkom Općinskom građanskom sudu jučer je otkazano ročište u postupku zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića protiv Hrvatske televizije zbog nedolaska premijera Zorana Milanovića (SDP) u svojstvu svjedoka.

Premijer Milanović ispričao se spriječenošću, no ovo je već njegovo drugo neodazivanje na pozive suda pa je sudac ponovno pozvao hrvatskog premijera da dođe svjedočiti uz prijetnju novčanom kaznom od 2.000 kuna. Sljedeće ročište u ovom postupku zakazano je početkom desetog mjeseca.

– Pravda je spora ali dostižna, komentirao je zagrebački gradonačelnik Bandić nakon otkazivanja ročišta.

Program uživo

Milanović je trebao biti saslušan u sklopu postupka koji je Bandić pokrenuo protiv HTV-a zbog emitiranja premijerovih izjava za koje smatra da su klevetničke, a radi se o izjavama koje je Milanović dao u predizbornoj kampanji nakon prvog i drugog kruga lokalnih izbora prošle godine, na kojima je Bandić trijumfalno pobijedio u utrci za novi mandat gradonačelnika Grada Zagreba. Bandić je protiv HTV-a podigao privatnu tužbu zbog kleveta i uvreda, uz oštetni zahtjev za pretrpljene duševne boli. Zbog kaznenog djela sramoćenja, odnosno prenošenja klevetničkih Milanovićevih izjava, zagrebački gradonačelnik podigao je i tužbe protiv sada već bivšeg novinara HTV-a Zorana Šprajca, kao i aktualnih novinara državne televizije Katarine Periša Čakarun i Nataše Ban Leskovar. Osim odštete, Bandić traži i da sud naloži HTV-u da u emisiji “Dnevnik plus”, u kojoj su emitirane sporne Milanovićeve izjave, objavi ispravak koji je sastavio njegov odvjetnik Krešimir Krsnik.

Zbog prenošenja izjava premijera Milanovića u predizbornoj kampanji uoči prošlogodišnjih lokalnih izbora, prije nekoliko dana nepravomoćno je već osuđena RTL televizija. Prema ovoj prvostupanjskoj presudi zagrebačkog Općinskog građanskog suda, RTL-u je dosuđeno da isplati gradonačelniku Bandiću 50.000 kuna zbog klevete. Zagrebački gradonačelnik najavio je ranije da će ovaj novac donirati u humanitarne svrhe.

Iako nepravomoćna, ova presuda potaknula je niz reakcija. Da li je neka TV kuća kriva zato što je emitirala ono što je rečeno u intervjuu uživo, hoće li se medije novčano kažnjavati zato što prenose vijesti, samo su neka od pitanja koja se sada otvaraju u ovdašnjoj javnosti.

Predsjednik saborskog Odbora za medije Branko Vukšić sudsku odluku kojom je RTL televizija kažnjena nazvao je grubim napadom na medije, pogubnim za demokraciju.

Negativan presedan

Hrvatsko novinarsko društvo (HND) oglasilo se službenim priopćenjem u kojem upozorava na paradoksalnost sudske presude.

– Smatramo da se radi o odluci koja bi mogla biti negativan sudski presedan jer ono što premijer govori o jednom od također najmoćnijih ljudi u državi, o zagrebačkom gradonačelniku, to je javni interes, a intervju je vođen u dobroj vjeri da informira građane. Eventualno odgovoran za izrečeno u ovom slučaju može biti jedino premijer Milanović, ali ne i nakladnik, to više što je riječ o intervjuu uživo, stoji, između ostaloga, u priopćenju HND-a.

(Izvor: oslobodjenje.ba)

ZADNJE VIJESTI IZ Izdvojeno Region

RTV VT ROYAL d.o.o.
Kulište 2, 77230 Velika Kladuša
Bosna i Hercegovina
T: (+387) 037 775 168
F: (+387) 037 775 159
E-mail
marketing.velkaton@gmail.com
© 2019 Royal d.o.o. Sva prava zadržana. Portal dizajnirao i razvio Cybervision